Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn eerste kinderboek

Hallo allemaal, Ik heb mijn eerste kinderboek bijna af en nou wou ik jullie hulp inroepen. Ik ga mijn boek in eigen beheer uitbrengen. Hebben jullie nog tips voor promotie? Ook wil ik graag tips over welke uitgever ik het beste kan inzetten voor het drukken van mijn boek. In welke oplage kan ik het boek het beste laten drukken? Dit zijn de vragen dit ik op dit moment heb. Ik hoop dat jullie mijhiermee kunnen helpen. Groetjes Kim

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Kim Jansen, welkom hier. Ik vrees dat mijn antwoord een beetje een dooddoener is, maar ga eens zoeken op deze site. De vragen waar je mee komt zijn al vaak gesteld. Welke uitgever hangt sterk af van jouw wensen en welke oplage idem dito. Dat laatste hangt er ook erg van af hoeveel geld je kunt investeren, hoeveel je verwacht te verkopen enzovoort. In ieder geval succes ermee!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo, Ik wil me eerst even voorstellen. Aangezien ik net zoveel van de computer weet als van een auto, kon ik de juiste site niet vinden. Ik volg al heel lang de discussies en begon me een beetje een gluurder te voelen en doe nu maar officieel mee. Ik heb een paar boeken uitgeven bij verschillende pod'ers. Nergens problemen gehad. Kim, in eigen beheer uitgeven betekent dat je als je een ISBN-nummer wilt, je je moet laten inschrijven bij de KvK. Gemakkelijker is het om dit door een POD''er te laten doen. Je bent dan ook niet verplicht om een bepaald aantal boeken af te nemen. Wees voorzichtig met het bestellen van te veel boeken. Promotie voor jezelf maken is moeilijk. Ik heb een paar keer in de krant gestaan. Het heeft echter geen extra boek opgeleverd. Doorgaans moet je het van familie en vrienden hebben. Succes.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kim, in eigen beheer uitgeven betekent dat je als je een ISBN-nummer wilt, je je moet laten inschrijven bij de KvK.
Ik vrees dat dit niet helemaal klopt, Tja. Je hoeft niet bij de KvK ingeschreven te staan om een eigen ISBN te nemen. Je moet wel 'uitgever' worden. Je eigen boeken uitgeven. Maar uitgever worden kan iedereen. Maar voor de meeste eigen beheerboeken is een isbn niet echt nodig. Je moet het inderdaad hebben van je familie en vrienden die de boeken kopen. Die moet je dan ook zelf optellen om je oplage te bepalen. Snuffel eens rustig rond bij de afdeling POD op deze site en ik denk dat al je vragen zijn beantwoord Kim.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil hier nog even op reageren. Ik kon zonder problemen een ISBN-nummer aanvragen. Toen bleek dat ik als uitgever bij de KvK ingeschreven moest staan. (Ik moest het registratienummer doorgeven) Daarna heb ik mijn aanvraag ingetrokken. Het is mogelijk dat dit inmiddels veranderd is.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, heel duidelijk allemaal. Maar mijn idee is dat een uitgever mijn boek niet wil uitbrengen. Of is dit een verkeerde gedachte? Ik wil ook graag zelf wat doen aan promotie door een website te maken en misschien ook wat via kranten en tijdschriften. Kan dit dan nog wel? Ook wil ik graag verder met vervolgboeken, wenskaarten ed. Is dit dan nog mogelijk? Weer veel vragen! Bedankt voor jullie hulp. Groetjes Kim

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me dat je dan niet het eerste het beste contract moet ondertekenen. Gewoon goed lezen wat er staat en eventueel ergens juridisch advies inwinnen. Maar waar haal jij het idee vandaan dat een uitgever jouw boek niet wil uitbrengen? Dat is toch wat uitgeverijen doen, boeken uitgeven? Waar komt die twijfel vandaan? Twijfel je aan de kwaliteit van je eigen werk of twijfel je aan de mogelijkheden voor marketing? En volgens mij kan je nog gewoon een eigen site maken als je een reguliere uitgever hebt. Een uitgever is juist blij als je je actief inzet voor de promotie. En ik krijg juist de indruk dat uitgeverijen dol zijn op sequels. Die verkopen zichzelf (als de verkoop eenmaal loopt tenminste).

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb ook een verhaal via Wöhrmann (printservice) laten drukken. Er was een heel geschikte man die mij overal mee hielp Ik zal zijn naam niet noemen omdat hij dit misschien liever niet heeft. .Als je niet per se een ISBN-nummer nodig hebt, kun je daar goedkoop je boek laten drukken. Geen verplichte afname.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Zjors]
Kim, in eigen beheer uitgeven betekent dat je als je een ISBN-nummer wilt, je je moet laten inschrijven bij de KvK.
iedere zelfstandige ondernemer moet tegenwoordig ingeschreven staan bij de KvK. dat is zo sinds zomer 2008. wil je zelf de uitgever zijn ben je dus ondernemer en moet je bij de KvK ingeschreven staan. ik denk dat als je een POD je boek laat uitgeven en je verkoopt er een paar zelf, dat je niet als zelfstandig ondernemer te boek staat en niet ingeschreven hoeft te ziijn bij KvK. overigens zijn die kosten van inschrijving niet hoog, maar ik kan me voorstellen dat het andere gevolgen kan hebben. bv. voor je belastingopgave enz.