Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

voorleesboek uitgeven

Ik heb een reeks voorleesverhalen geschreven. Ze worden nu veelal gelezen op voorlees sites voor kinderen. Nu zou ik het graag willen uitgeven, maar vind het lastig om de juiste uitgever te kiezen. Wie heeft tips voor mij of weet een goede uitgever? Hartelijk dank. Jacqueline

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jacquelientje, zoek je naar een traditionele uitgever? Of wil je het zelf gaan uitgeven? Als je een traditionele uitgever zoekt, vraag ik me af waarom ze het willen uitgeven als de content al online staat. Voor welke leeftijdsgroep is het? Wil je dat het verhaal ondersteunt wordt met illustraties? Kortom; kun je wat meer vertellen over wat je wilt? ;)

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een reeks voorleesverhalen geschreven. Ze worden nu veelal gelezen op voorlees sites voor kinderen. Nu zou ik het graag willen uitgeven, maar vind het lastig om de juiste uitgever te kiezen. Wie heeft tips voor mij of weet een goede uitgever? Hartelijk dank. Jacqueline
De algemene tip bij het zoeken van een uitgever: Ga naar de bieb/boekwinkel en zoek boeken die op die van jou lijken en benader daar de uitgever van. Dit is sowieso een goede manier om even te zien wat er al op de markt is en waar boeken zoals aan moeten voldoen om uitgegeven te worden (lengte, illustraties, etc). En inderdaad: als je je verhalen al gratis online zet, is de vraag of een uitgever zin heeft om ze dan alsnog voor geld te verkopen. Aan de andere kant: als je online verhalen goed gelezen worden, en daar heb je cijfers van, zou dat ook weer kunnen helpen om aan te tonen dat je in een vraag voorziet. Het extreem niche boek 'Typeset in the Future' (over gebruik van lettertypes in sciencefiction films) vond een uitgever omdat het blog van de schrijver zo goed gelezen werd. https://typesetinthefuture.com