Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » Bij welke uitgevers kan ik terecht met een manuscript bedoeld voor de doelgroep 18-30 jaar?

Bij welke uitgevers kan ik terecht met een manuscript bedoeld voor de doelgroep 18-30 jaar?

6 reacties [Laatste bericht]
merkanti
Laatst aanwezig: 1 jaar 24 weken geleden
Sinds: 11 Feb 2018

Bij welke uitgevers kan ik terecht met een manuscript bedoeld voor de doelgroep 18-30 jaar?

Kunnen jullie uitgevers noemen in Nederland en België die (onder meer) boeken voor deze doelgroep uitgeven? Het manuscript betreft een semi-autobiografische roman.

Dank alvast!

Reacties

Mender Marinus
Laatst aanwezig: 15 weken 3 dagen geleden
Sinds: 4 Jan 2016

Hoi Merkanti,

Googelend op 'uitgevers young adult', kwam ik op 305.000 resultaten. Iets zegt me dat je je vraag iets meer zult moeten specificeren, of dat je genoegen moet nemen met dit antwoord.
En, bellen is sneller. Bel gewoon een uitgeverij, Moon ofzo en stel je vraag.

Succes!

Mender Marinus

Het leven is nu eenmaal niet in een oneliner te vatten.

Sholted
Laatst aanwezig: 6 uren 43 min geleden
Sinds: 19 Nov 2012

@Mender Marinus: Young adult is niet gericht op een doelgroep van 18-30 jaar, eerder 12-18 met hoogstens inbegrip van vroege twintigers.

@merkanti: 18-30 jaar is nogal een uitzonderlijke doelgroep. Waarom denk je dat lezers ouder dan 30 niet geïnteresseerd zijn in je verhaal?

Meikiepeik
Laatst aanwezig: 2 dagen 13 uren geleden
Sinds: 30 Mrt 2015

Het aantal uitgeverijen die zulke werken uitgeven is zó groot, dat je je beter af kunt vragen welke uitgeverijen het werk níet zouden uitgeven.

Ooit zal er een dag komen dat ik meneer Koch de hand mag schudden, en mag zeggen dat zijn werk niets is. http://www.mjvanholsteijn.nl

Mender Marinus
Laatst aanwezig: 15 weken 3 dagen geleden
Sinds: 4 Jan 2016

@Sholted

Daar heb ik mij inderdaad vergaloppeerd. Foutje, bedankt.

Het leven is nu eenmaal niet in een oneliner te vatten.

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 6 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Ik zou gewoon de ouderwetse bibliotheek aanpak erop loslaten: ga naar de bieb, zoek boeken die lijken op dat van jou, en kijk wie dat heeft uitgegeven. Daarna op internet zoeken hoe je het bij hen moet aanbieden.

Tja
Laatst aanwezig: 3 uren 6 min geleden
Sinds: 4 Mei 2009

Ik vind de doelgroep 18-30 jaar eigenlijk voor volwassenen.

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee