Kan ik manuscript naar uitgever sturen dat ik ook al zelf (pod) heb gepubliceerd?
(Kort) samengevat:
Ik heb op mijn eigen website een verhaal gepubliceerd, via Facebook volgers geworven die het verhaal gelezen hebben en mij vroegen of er een boekvorm van uit zou komen. Mijn gedachten: waarom niet? Ik heb een aantal extra hoofdstukken geschreven (zodat lezers die het verhaal al kennen toch iets nieuws lezen) en er uiteindelijk een boek van gemaakt dat ik uitgeef via POD.
Mijn volgers konden niet wachten op het vervolg en dat ben ik inmiddels ook aan het schrijven. Elke week komen er 2 a 3 hoofdstukken online, net zoals bij het eerste verhaal.
Nu is mijn vraag: kan ik, ondanks dat ik dit verhaal al op internet geplaatst heb en van het eerste deel zelf al een boek uitgeef, het manuscript hiervan evengoed aanbieden bij een uitgever, of heeft dit niet veel zin omdat ik het zelf al publiceer en het al op internet te lezen is?
Ik kan de uitgever wel aanbieden dat er naast het vervolg (waar ik nu dus aan schrijf) nog minimaal 3 boeken aan zitten gekomen. Ze zullen afhankelijk van de eerste twee kunnen worden gelezen, maar ook als hele reeks.
Mocht ik het manuscript kunnen opsturen, hebben jullie dan nog tips over hoe ik dat in deze situatie moet aanpakken?
Ik heb totaal nog geen ervaring in de uitgeefwereld, net zo min als de POD wereld (die ben ik nu pas een klein beetje aan het ontdekken).
Alvast bedankt!
Jee, Leentje, dat is een
Ceridwen schreef: Jee,