Welke uitgever past bij mijn persoonlijkheid
Ik zit nog niet heel lang op dit forum, maar schrijven doe ik al sinds mijn kindertijd. Nu heb ik een aantal vragen, waar jullie misschien over mee willen denken. Ik heb verschillende topics en meest gestelde vragen gelezen, maar mocht mijn vraag toch eerder gesteld zijn, bij voorbaat mijn excuses.
Ik ben bezig met een verhaal dat ik graag wil uitgeven via een uitgeverij, want POD of zelf uitbrengen lijkt mij niet geschikt voor mij. Ik zoek een uitgever die rekening houdt met mijn persoonlijkheid en dat lijkt mij nogal een uitdaging, om het volgende:
Ik ben niet heel sociaal, dwz niet goed in gesprekken over koetjes en kalfjes of mijzelf aanprijzen. Zelf binnen mijn directe omgeving is het lastig mensen enthousiast te krijgen om een deel van mijn verhaal te lezen. Ik zou niet weten hoe ik zo iets zou moeten vragen (proeflezen, is dus ideaal voor me). Klinkt heel stom, ik weet het. Maar ik vind het echt heel moeilijk. Men weet wel dat ik schrijf en zo rond sinterklaas word ik wel gevraagd om gedichten te schrijven. Dat doe ik dan natuurlijk ook, maar het is niet echt mijn genre.
Toch schrijf ik zelf veel, met het idee om uiteindelijk het vertrouwen op te doen om een boek te laten uit te geven. Ik ben een beetje geschrokken van sommige topics waar ik lees over het moeten aanprijzen van je eigen boek, ook als je via een uitgeverij wenst te werken. Waarschijnlijk is dat heel logisch. Toch hoop ik dat er een uitgeverij bestaat waar niet gekeken wordt naar je sociale vaardigheden.
Het boek dat ik nu schrijf is nog niet af, het is niet geweldig en toch hou ik enorm veel van schrijven. Zelfs als er door bovenstaande geen mogelijkheid is om een boek uit te geven, blijf ik door schrijven. Ik vind het te leuk. Al is een boek (liever meer) laten uitgeven een droom die ik altijd al heb gehad.
Ik ga aan de slag met de tips die ik hier op het forum heb gelezen, zoals in de bibliotheek kijken welke uitgevers het soort verhalen schrijft die een beetje passen bij de mijne.
Misschien heb ik het mis hoor en hoef je geen leuke persoonlijkheid te hebben en een vlotte babbel, maar mocht dat wel zo zijn, hebben jullie dan tips voor uitgevers die alleen maar vragen naar een goed verhaal? Daar kan ik namelijk wel aan werken en dat ik ook heel graag. Het boek is nog niet uit, ik neem er graag mijn tijd voor, omdat ik het leuk vind om het te rekken. Mijn vraag heeft dan ook geen haast.
Bij voorbaat dank voor het mee denken.
Ik denk dat er meerdere
Yazzy schreef: Ik ben niet
Communicatie met een uitgever
Het is jammer dat je hier
Deelnemen aan een