Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » contractgesprek educatief boek

contractgesprek educatief boek

1 reactie [Laatste bericht]
JohanD
Laatst aanwezig: 2 jaren 48 weken geleden
Sinds: 2 Sep 2016

contractgesprek educatief boek

Hoi allemaal,

Via een omweg (meelezen->proeflezen->meedenken->meeschrijven) ben ik mede auteur geworden van een educatief boek voor de HBO en Universiteit. Het kopij is af, de opgaven, en alle randzaken erom heen zijn af. Het boek gaat in productie en zal rond maart 2017 beschikbaar zijn.

Het boek is net geen 500 pagina's, en voor zowel het boek als alle randzaken heb ik de helft geschreven/gedaan.

Binnenkort heb ik dan eindelijk een gesprek op het kantoor van de uitgever om over een vergoeding en auteurscontract te praten.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af wat ik kan en mag verwachten, en waar ik op moet letten, voornamelijk op het financiële gebied en op het contract.

Ik hoor graag jullie ideeën,

Vriendelijke groet, Johan D.

Reacties

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 6 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Ah ja, dat blijft lastig, vooral omdat er zo weinig is om mee te vergelijken. Ik kan je wel doorsturen naar wat leeswerk, in de hoop dat je daarmee een beetje beter beslagen ten ijs komt.

http://educatieveauteurs.nl/wp-content/uploads/201...

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Schrijven Magazine: geen nummer meer missen?

Neem nu een abonnement op Schrijven Magazine! Profiteer van onze superaanbieding!

Profiteer nu!