Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

commercieel

Bij afwijzingen van uitgevers staat vaak dat ze geen commerciële mogelijkheden zien voor het boek. Weet iemand wat men daar mee bedoelt? Hoe maak je een boek commercieel aantrekkelijk. Schrijven wat de massa wil? Graag zou ik weten hoe jullie daar over denken.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het betekend simpel dat ze niet het idee hebben dat jouw boek gaat verkopen, dat kan lichen aan schrijfstijl, onderwerp, plot... dat is moeilijk te zeggen het is hard, maar de uitgever vind jouw boek niet goed genoeg om er tijd en geld in te steken (of ze gelijk hebben is een heel ander verhaal natuurlijk) Wat je hieraan kunt doen? stuur je verhaal eens op naar manuscriptredactie. Je betaald dan voor feedback. Je kunt ook besluiten dat je het zo oneens bent met die uitgeverijen dat je het zelf gaat doen. Niet makkelijk, maar zeker mogelijk

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je antwoord Likaiar. Zou makkelijk zijn als ze beschrijven wat ze zoeken. Die fondsen waar ze het over hebben daar word ik ook niet wijzer van. Ik heb mijn boek al zelf uitgegeven maar een echte uitgever zou toch leuker zijn.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je antwoord Likaiar. Zou makkelijk zijn als ze beschrijven wat ze zoeken. Die fondsen waar ze het over hebben daar word ik ook niet wijzer van. Ik heb mijn boek al zelf uitgegeven maar een echte uitgever zou toch leuker zijn.
In dat geval is het voor een uitgever zeker niet commercieel aantrekkelijk, het boek is immers al op de markt.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat je hieraan kunt doen? stuur je verhaal eens op naar manuscriptredactie. Je betaald dan voor feedback.
Dat een manuscriptredactie goede feedback geeft en daardoor je verhaal beter maakt, daar twijfel ik absoluut niet aan. Maar wordt dat verhaal daardoor wel altijd commercieël aantrekkelijk? Kijken manuscriptredacties naar trends in de boekenwereld?

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat je hieraan kunt doen? stuur je verhaal eens op naar manuscriptredactie. Je betaald dan voor feedback.
Dat een manuscriptredactie goede feedback geeft en daardoor je verhaal beter maakt, daar twijfel ik absoluut niet aan. Maar wordt dat verhaal daardoor wel altijd commercieël aantrekkelijk? Kijken manuscriptredacties naar trends in de boekenwereld?
niet altijd, maar je kunt je manuscript gewilder krijgen door de verbeteringen het is een middel, niet hét middel -> dat bestaat waarschijnlijk niet :(