Ontbinden contract
Goedenavond dames en heren,
Ik zit een beetje met een brandende vraag en ik probeer de situatie zo beknopt, doch duidelijk mogelijk uit te leggen.
Ik ben in zee gegaan met een beginnende uitgeverij die schrijfsters zocht voor een aantal concepten van boeken die zij zelf had bedacht.
De werktitels, dan wel invulling van het desbetreffende boek wat geschreven moest worden, zijn in overleg 'verzonnen' en tot op een bepaald punt uitgewerkt.
Nu is er besloten vanuit de uitgeverij, om de stekker uit het boek te trekken. Vlak voor de deadline, dus er is nogal wat werk wat nu een beetje in het midden zweeft.
Ik heb een schriftelijke ontbindingsverklaring toegestuurd gekregen, omdat ik volgens haar zeggen geen publicatierechten meer zou hebben over mijn eigen geschreven stukken.
Nu heeft deze mevrouw het ook in deze brief over dat ik afstand zou doen van de werktitel, de onderwerpen en de afgenomen interviews met derden. Het eerste en het laatste heb ik geen affiniteit mee, ook niet voor een boek wat ik eventueel zelf ooit nog wil schrijven, dus dat is geen probleem.
Maar ik zit een beetje er wel een beetje mee in mijn maag met dat ik afstand zou moeten doen van de hoofdstukonderwerpen. Aangezien het niet geheel onwaarschijnlijk zal zijn (gezien het thema i.c.m. mijn werk) dat ik deze specifieke onderwerpen ooit nog eens zal moeten beschrijven, al dan niet in boekvorm.
Hoe kan ik een ontbinding het beste 'indekken' zodat dit alles geen verder risico voor mij als auteur op gaat leveren in de toekomst?
Met de vriendelijke groetjes!
Als eerste natuurlijk de
Zou je niet eerst eens
@ Meznir, een standaard,
@DeniseeMeijer Een
Ik kan me vergissen, maar het
Afhankelijk van wat er in het
Bedankt voor de reacties! Ik
Het is bij een concurrentie