Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

uitgeven ebook

Ik heb geen ervaring met schrijven, uitgeven etc. mijn idee is om kinderboeken te schrijven en uitbrengen als ebook. Maar is hier wel vraag naar en hoe kom ik daar achter?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor zover ik weet doen kinderboeken het niet zo goed als e-book. Maar ik heb geen cijfers. Misschien zou je het aan kinderboekenschrijvers kunnen vragen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je zou op bol.com kunnen kijken naar kinderboeken. Dal zie je wel hoeveel er als e-book worden uitgegeven.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anna, Wat voor kinderboek heb je in gedachten? Als het alleen maar tekst heeft, is het uitgeven ervan als ebook niet ingewikkeld. Heeft het echter veel tekeningen, dan wordt het een stuk lastiger. Ga inderdaad op Bol eens kijken hoe andere kinderboekenschrijvers dat hebben gedaan. Succes! Maria

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Ik heb de indruk dat een kinderboek als e-book interactief zou moeten zijn, althans tot de leeftijd dat kinderen zelf nog niet kunnen lezen. Ik weet niet welke leeftijd jij in gedachten hebt? Voor peuters en kleuters is plaatjes kijken, bladeren en luisteren naar het voorlezen veel leuker met een echt boek. Een e-book zou iets moeten toevoegen wat een gewoon boek niet heeft, misschien een muziekje, geluidjes, vraag- en antwoordspel, dat soort dingetjes. Dit zou ook voor grotere kinderen een toevoeging kunnen zijn, misschien nog met instructieve achtergrondinformatie erbij, bewegende illustraties e.d.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het helemaal met Therese eens, maar dan kom je volgens mij eerder terecht bij een app voor de ipad dan een ebook voor de ereader.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een aantal kinder/prentenboek als e-book in eigen beheer uitgegeven op Smashwords en Amazon. DIe van Smashwords zijn opgemaakt in Word. Ze hebben een goede uitgebreid handleiding over waar op te letten wat betreft opmaak. Amazon heeft een speciaal programma waarmee je een prentenboek kan creeeren, Kindle kids book creator.