Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeven in eigen beheer

Hallo allen, Mijn boek is bijna klaar. Ik heb zelf een auteursfoto laten maken, ik ga zelf een isbn aanvragen en ik ontwerp zelf een omslagfoto. Nu wil ik laten drukken en zelf gaan verkopen en promoten. Heeft iemand tips waar ik het voordeligst en het beste mijn boeken kan laten drukken? Met vriendelijke groet, Manon Zeeman

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Shanoa Vos, Vraag offertes op bij een paar drukkerijen. Er mag hier geen reclame worden gemaakt. Noot: drukkerijen bekommeren zich niet over inhoud en opmaak. Laat je manuscript zodra het af is grondig proeflezen en dan nog een keer. Herhaal dat proces met de drukproef. Eenmaal gedrukt kunnen fouten niet hersteld worden. In 1994 gaf ik mijn eerste boek uit in eigen beheer. Op de eerste pagina staat een tikfout - al ruim twintig jaar :)

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Shoana, Je kunt ook de keuze maken je boek te laten printen via Brave New Books. Dan komt het automatisch op Bol.com te staan. Dan is je verkoopbereik veel groter. Ook kun je dan goedkoper exemplaren voor jezelf kopen om te verkopen via boekwinkels in de buurt of je eigen website. Houdt er wel rekening mee dat je op Brave New Books niet je eigen ISBN mag gebruiken, maar dat je er eentje aan moet schaffen via hen. Kost iets van 15 euro. De rest is gratis. Heb je er ook over gedacht je boek uit te geven als ebook? Zo vergroot je je verkoopmarkt nog meer. Ook dat kan via Brave New Books, maar ook via Smashwords. Dit laatste is echter een Engelse website, maar kan ook voor Nederlandse boeken. Via hen krijgt je wel meer royalty's. Succes! Maria