Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Amfea slecht bereikbaar en reageert niet (Ervaring?)

Laatst heb ik aan een wedstrijd van Uitgeverij Amfea meegedaan. Ik had wat vragen over die wedstrijd en probeerde hen via mail en mobiel te bereiken. na heel lange tijd kreeg ik een mail met excuus voor de late reactie want het was zo druk. Nu is de wedstrijd afgelopen, een gedicht van mij is gepubliceerd in hun bundel All you need is love. Ik heb deze bundel met korting besteld en die zou 1 mei geleverd gaan worden. Tot op heden heb ik nog niks ontvangen, wel betaald. Ik heb ze gemaild via mijn mailbox en via hun website, heb gebeld en krijg alleen maar een voicemail(zoals ook eerder) en heb nog niks van hen vernomen. heeft iemand ervaring met deze uitgeverij? Zijn er andere auteurs die deze bundel wel ontvangen hebben? Wat zou jij doen in dit geval; afwachten of toch aangiften doen voor internet oplichterij? S

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag op FB ook al een discussie voorbij komen en op Twitter eveneens. Niemand heeft wat gehoord buiten wat ze op hun site hebben gezet en aan mails hebben geantwoord. Ze hebben gezegd dat ze met een tweede druk bezig zijn omdat de eerste al op is. Iedereen die ik heb gesproken heeft direct besteld (de dag na de bekendmaking) en niemand heeft iets ontvangen. Vreemd is het zeker en behoorlijk onhandig. Als ze gewoon zouden communiceren wat er aan de hand is, zou het zo veel eenduidiger zijn.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ik wil ook even reageren. Misschien dat ik dan wat mensen gerust kan stellen. Ik heb mijn boek 3 mei gewoon ontvangen hoor. Ik had er 4 besteld omdat mijn vriend een gedicht ingestuurd had en deze geplaatst was. Ik zag de discussie net ook voorbij komen op Face Book. Ik denk dat iedereen gewoon even moet wachten en het misschien gewoon onmacht is? Niet handig hoe het misschien over gebracht is aan de wachtende klanten alleen ik vindt die face book berichten wel erg ver gaan hoor! Wij hebben ze in ieder geval wel en ik moet eerlijk toegeven. Ik vind de cover echt heel erg mooi en de bundels staan ook vol met gedichten. Groetjes

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ondertussen contact met de uitgeefster gehad. Ze heeft het om persoonlijke redenen niet gemakkelijk en heeft derhalve veel uit handen gegeven. Door de vele bestellingen loopt het nogal uit. Ze heeft er even geen grip op. Morgen gaan de bestellingen de deur uit. We hebben lang gepraat en potje gejankt. Het leven is soms harder dan je hebben kan. Voor de bundel komt het goed. All You need is Love krijgt voor mij hierdoor een hele speciale betekenis en een mooi plekje in mijn boekenkast. Vooralsnog hoeven de mensen die voor de proza wedstrijd hebben ingezonden zich geen zorgen maken. Dit is tijdelijke overmacht. Ik denk dat het goed komt met deze dame. Ik hoop het zeer.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, Ik wil ook even reageren. Misschien dat ik dan wat mensen gerust kan stellen. Ik heb mijn boek 3 mei gewoon ontvangen hoor. Ik had er 4 besteld omdat mijn vriend een gedicht ingestuurd had en deze geplaatst was. Ik zag de discussie net ook voorbij komen op Face Book. Ik denk dat iedereen gewoon even moet wachten en het misschien gewoon onmacht is? Niet handig hoe het misschien over gebracht is aan de wachtende klanten alleen ik vindt die face book berichten wel erg ver gaan hoor! Wij hebben ze in ieder geval wel en ik moet eerlijk toegeven. Ik vind de cover echt heel erg mooi en de bundels staan ook vol met gedichten. Groetjes
En speciaal hiervoor lid geworden van SOL 'Marian de Vries'?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties. Zo'n topic kan toch wat meer helderheid geven. Ik heb de discussie niet gevolgd op fb. Wat me wel opvalt is dat ze niet makkelijk bereikbaar zijn en dat roept naar mijn idee zo wie zo vragen op. Wat ik de uitgeefster zou willen laten weten is, dat het misschien wel fijn en duidelijk is als ze iets op hun website zetten, zodat we ergens kunnen lezen dat er vertraging is of anders. Zou jij dit aan haar willen en kunnen doorgeven nienkea? Ik heb ze 14 dagen gegeven, dat vond ik schappelijk. Nogmaals dank voor de reacties. Groet.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb idd een mail gestuurd en gevraagd om meer info voor iedereen en info op de site. Ook tijdens een telefoongesprek heb ik dit verzoek gedaan. Geen info is voor niemand goed zeker niet voor de toekomst van een uitgever in doorstart. Sommige mensen hebben mail ontvanggen met info over de verzending. Die kregen dezelfde info als ik: vandaag verstuurd en in Nl moet je het dus morgen hebben. Reden vertraging: privé omstandigheden en onverwacht grote bestelling. Heb je grote bestelling dan zou je tracknummer moeten krijgen. Ik heb van niemand gehoord of ze dit hebben ontvangen. Ik had in mijn mail de datum van volgende week vrijdag gesteld. Dat lijkt me voldoende tijd om met een aantal man 200 pakketjes te verzenden. Ik weet dat er honderden mensen meekijken met dit item op de verschillende media dus ik neem aan dat ze woord zullen houden.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 dagen is op zich schappelijk, Shell :) . Mijn klacht heeft betrekking op de bundel Feest! van de vorige wedstrijd toen Amfea nog Jaylen Books was. In deze bundel zou een column van mij geplaatst zijn. Diverse toezeggingen gehad, zelfs een mail dat de bundels al verzonden waren. Ik heb de bundel helaas nooit ontvangen en op mijn laatste poging tot contact hierover per mail, volgens mij in februari van dit jaar, niets meer vernomen. Op 20 november 2014 heb ik het eerste bericht ontvangen dat mijn verhaal in de bundel kwam en ik deze kon bestellen en nog een leuke attentie zou krijgen ook. Ook via bol.com is het boek niet meer te verkrijgen. Ik heb geen idee of er ooit een bundel is uitgegeven en/of mijn verhaal hierin is gepubliceerd. Bijzonder dat er nu dezelfde zaken aan de hand lijken te zijn. Misschien een idee om de gepubliceerde wedstrijden op Schrijven Online in de gaten te houden. Het lijken soms verkapte reclame uitingen. Ik heb ook goede ervaringen, bijvoorbeeld met de Ongehoord! Poëziewedstrijd, waar alles prima verliep, mensen van de shortlist konden hun gedicht voordragen in het Bibliotheektheater en er is een e-bundel uitgegeven, waarin ook mijn gedicht, die gratis te downloaden is van hun site. Zo kan het dus ook :) Met vriendelijke groet, Krista

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is nu eigenlijk je probleem Conny Hoogendoorn? Ik schrijf zelf ook en ik mag geen lid worden? Jij reageerd op iets dat ik post op een vraag van iemand. Ik heb 4 bundels gehad die ik ook betaald had. Ik hoef me daar verder niet voor te verantwoorden ofwel? Ik krijg bij jouw een beetje een nare bijsmaak als ik eerlijk ben ik heb het idee dat je gewoon ruzie aan het zoeken bent en een hoop ophef maakt over iets wat niets is. Ja, ik ben lid geworden en las gewoon een topic dat voorbij kwam. Ik wist niet dat ik dan eerst maanden lid moest zijn of aan jouw toestemming moest vragen. Maargoed ik hoop dat de andere ook snel hun bundels hebben en hoop dat de eerste bundel van mij en mijn vriend snel klaar is bij freemusketeers.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is nu eigenlijk je probleem Conny Hoogendoorn? Ik schrijf zelf ook en ik mag geen lid worden? Jij reageerd op iets dat ik post op een vraag van iemand. Ik heb 4 bundels gehad die ik ook betaald had. Ik hoef me daar verder niet voor te verantwoorden ofwel? Ik krijg bij jouw een beetje een nare bijsmaak als ik eerlijk ben ik heb het idee dat je gewoon ruzie aan het zoeken bent en een hoop ophef maakt over iets wat niets is. Ja, ik ben lid geworden en las gewoon een topic dat voorbij kwam. Ik wist niet dat ik dan eerst maanden lid moest zijn of aan jouw toestemming moest vragen. Maargoed ik hoop dat de andere ook snel hun bundels hebben en hoop dat de eerste bundel van mij en mijn vriend snel klaar is bij freemusketeers.
Puur interesse, Marian. :)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn klacht heeft betrekking op de bundel Feest! van de vorige wedstrijd toen Amfea nog Jaylen Books was. In deze bundel zou een column van mij geplaatst zijn. Diverse toezeggingen gehad, zelfs een mail dat de bundels al verzonden waren. Ik heb de bundel helaas nooit ontvangen en op mijn laatste poging tot contact hierover per mail, volgens mij in februari van dit jaar, niets meer vernomen. Op 20 november 2014 heb ik het eerste bericht ontvangen dat mijn verhaal in de bundel kwam en ik deze kon bestellen en nog een leuke attentie zou krijgen ook. Ook via bol.com is het boek niet meer te verkrijgen. Ik heb geen idee of er ooit een bundel is uitgegeven en/of mijn verhaal hierin is gepubliceerd. Bijzonder dat er nu dezelfde zaken aan de hand lijken te zijn. Krista
Ik heb deel 4 van Feest hier. Er staat geen verhaal in met Krista als auteur. Jammer. Misschien in een van de andere drie?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Conny: Mijn verhaal staat als het goed is in bundel 1 van Feest!. Jammer, ik zou het boek graag eens in handen houden :). Ik heb geen tracknummer ontvangen trouwens bij de bestelling toen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe een oproepje op Twitter dan vinden we dat boek vast wel. Ik heb mijn exemplaar en het ziet er mooi uit. Nog niet iedereen heeft het ontvangen dus we wachten nog even af.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe een oproepje op Twitter dan vinden we dat boek vast wel. Ik heb mijn exemplaar en het ziet er mooi uit. Nog niet iedereen heeft het ontvangen dus we wachten nog even af.
Wat betreft Feest: Ik heb eventueel een lijst van auteurs in deel 1. 'Nog niet iedereen' klinkt heerlijk blij, Nienkea. Ik weet er twee :) En daar zit ik niet bij. :)

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doe een oproepje op Twitter dan vinden we dat boek vast wel. Ik heb mijn exemplaar en het ziet er mooi uit. Nog niet iedereen heeft het ontvangen dus we wachten nog even af.
Wat betreft Feest: Ik heb eventueel een lijst van auteurs in deel 1. 'Nog niet iedereen' klinkt heerlijk blij, Nienkea. Ik weet er twee :) En daar zit ik niet bij. :)
Geeft toe het klinkt bijna leuk als ik het zo zeg :{}

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joepie, geduld wordt beloond! Vandaag lag de bundel in mijn brievenbus. Een leuke bundel vol gedichten over de liefde en....ook het gedicht van mij erin. Okay, geen presentje bij ontvangen, zoals ze beloofd had, ach dat zie ik door de vingers. Nogmaals dank voor jullie reacties en eh.....ik ga lezen ;)

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit geeft in ieder geval nog hoop! Ik vroeg me al af of de reeds betaalde bundel All you need is Love verkeerd bezorgd was. Via het contactformulier van de site heb ik geen antwoord gehad op mijn vraag over eventuele vertraging. Ik wacht het nog even af. Ik wil natuurlijk ook graag mijn gedicht in de bundel zien en de andere gedichten lezen :)

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik krijg maar geen contact met Amfea en ga er binnenkort maar eens langs. Zal mijn bevindingen laten weten. Henk.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat over de bundel All You Need Is Love. Ik kan overigens vertellen dat ik de bundel intussen ontvangen heb. Ofschoon ik had afgesproken de bundel op te zullen halen - ik woon niet ver van 's Gravenmoer - is deze me dus, zonder porto-kosten overigens, toegestuurd. Er zit dus leven in de uitgeverij. Henk.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, het blijft aanmodderen met Amfea. Ik heb meegedaan aan de zomerwedstrijd. De bundel Life's a Beach ziet er van buiten goed uit, maar staat vol met spel-, typ-, druk- en zetfouten. Ook staan er wel 75 verhalen in, wat op mij de indruk maakt dat er helemaal geen selectie is gemaakt, maar gewoon alle inzendingen erin geplempt zijn... Ik bestelde & betaalde 3 exemplaren, ontving er maar 1. Heb dit meteen gemeld via de mail. Twee weken later nog geen antwoord.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn twee bundels of 30 euro niet teruggezien, ondanks herhaalde verzoeken via mail. De website van Amfea is op zwart (eigenlijk op wit, om precies te zijn.) Ergens las ik dat ze failliet zijn, geen bevestigd bericht. Maar het ziet er naar uit dat ze met mijn 30 euro en wie weet wat nog meer er vandoor zijn gegaan :s Weer een wijze les om mee te nemen, zal ik maar zeggen...