Je verhaal aanpassen voor de synopsis?
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het schrijven van een synopsis van 2 A4’tjes.
Nu heb ik al een synopsis van 5 pagina’s geschreven, waarin ik (nog net) genoeg ruimte had om het hele verhaal van begin tot eind uit te leggen. Het probleem waar ik bij 2 pagina’s tegenaan loop is dat er te veel dingen gebeuren die onduidelijk blijven in 2 pagina’s. Natuurlijk kan ik meer dan genoeg informatie achterwege laten, maar hierdoor wordt mijn verhaal alleen maar verwarrend.
Ik kreeg nu het idee om mijn verhaal hier en daar (voor de synopsis) aan te passen. Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal voorwerpen die in mijn manuscript gevonden moeten worden. Ik dacht erover na om één van deze voorwerpen niet te noemen. Als ik het voorwerp in de synopsis noem kan ik niet anders dan erover uitwijden. Als ik het niet noem kan ik het verhaal wat sneller uitleggen, en blijft de synopsis nog steeds duidelijk. Het voelt echter een beetje als, ik weet niet, liegen of zo.
Kan dit niet anders als je een synopsis schrijft, of zouden jullie deze oplossing afraden?
Ik weet dat een uitgeverij van te voren graag alles wilt weten, maar hoe realistisch is dat bij een korte synopsis?
En synopsis is geen
Wat Leonardo zegt. Als je
Een synopsis is inderdaad
Wat Leonardo en Diana
Odysseia schreef: Wat
Je kunt natuurlijk altijd nog