Waar let een uitgever nu echt op?
Waar let de uitgever als hij een nieuw script van een onbekende schrijver ziet nu echt voor het eerst op? (Aangenomen dat de bijgaande brief of mail foutloos was).
Deze vraag houd me de laatste tijd bezig. Heb al eens ergens gelezen dat er een boek uitgegeven werd enkel op basis van "dezelfde naam als de dochter hebben" de doorslag gaf. Maar of dit nu flauwekul was of echt, dat weet ik natuurlijk niet.
Kan me haast ook niet voorstellen dat dit echt zo in zijn werk gaat: een uitgever wil toch een goed verhaal zien? Met zo min mogelijk of helemaal geen typefouten?
Stel dat als het onderwerp in de synopsis niet zo denderend is maar dat het verhaal in boekvorm anders overkomt omdat de samenvatting in de synopsis gewoon veel te beknopt is waardoor de echt leuke dingen niet opvallen, het hele verhaal niet meer gelezen wordt? Op die basis aan de kant wordt geschoven?
Ziet een uitgever een paar kleine taalfouten wel door de vingers, of is hij zo streng dat hij het script bij één fout al weglegt, ongeacht het verhaal of het onderwerp?
Zouden ze een boek ook op basis van de bio beoordelen? Stel, je schrijft leuk maar hebt geen journalistiek gedaan? Of je bio is zo belabberd dat ze bij voorbaat al denken van nee dat wordt niets?
Zouden we ooit te weten komen waar we nu echt op moeten letten als we een script insturen?
Mijn ervaring is dat elke
Mijn ervaring is dat
Helga schreef: Mijn ervaring
Redacteuren... 't Zijn soms
Diana Silver
Ik ken er die aan één alinea
Anaïd Haen schreef: 'De nacht
De nacht was donker.
Anaïd Haen schreef: De zin?
Helga heeft natuurlijk
een redacteur heeft zoveel
Anaïd Haen schreef: Ik ken er