Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » Ervaring Amazon

Ervaring Amazon

8 reacties [Laatste bericht]
robby0123
Laatst aanwezig: 4 jaren 40 weken geleden
Sinds: 13 Apr 2013

Ervaring Amazon

Hallo,

Graag had ik geweten wie er ervaring heeft met het verkopen van Nederlandstalige boeken op Amazon. Is dit een markt die te overwegen valt voor e-books of valt daar voor Nederlandstalige auteurs weinig te rapen? Het aanbod van Nederlandstalige romans is alleszins pover. Ook vind ik maar geen goede manier om op bol.com te komen. Of je betaalt er maandelijks voor, of je kiest voor BNB waardoor je hoge, haast onverkoopbare prijzen moet hanteren. Ik heb op de site gezocht, maar ik vind er weinig over terug.

Grtz, Robby

Reacties

Calenzia
Laatst aanwezig: 1 jaar 47 weken geleden
Sinds: 29 Okt 2006

Ik heb een e-book op bol staan en dit via mijnbestseller gedaan. Het e-book is iets voordeliger geprijsd dan dat het via BNB uitgegeven zou zijn en er staat niet bij dat het een zelf uitgegeven boek is.

Op Amazon heb ik nu drie boeken staan, 2 informatief 1 prentenboek en met name mijn prentenboek gaat redelijk deze verkoopt ongeveer 1 a 3 keer per maand. Veel van de verkopen komen uit Duitsland.

katniss
Laatst aanwezig: 2 jaren 29 weken geleden
Sinds: 6 Jul 2011

Ik heb het idee dat vooral Engelstalig goed loopt op Amazon. Althans, dat is mijn ervaring. Ik heb een Engelstalige novelle staan (gratis) en die wordt per maand 80 - 100 x gedownload (Gratis) en een Nederlands e-book, maar dat gaat op Amazon beduidend minder hard dan bijvoorbeeld op iTunes of Kobo.

Winnaar Coffee Company Book Award 2014 en 2e plaats Hebban Crimezone Debuutprijs 2014 met Dodenweg.
Nevel, het vervolg op Dodenweg verschijnt mei 2015.
Hitte, de eerste New Adult van een Nederlandse auteur, verschijnt in februari bij Storm Publishers.

robby0123
Calenzia schreef:

Ik heb een e-book op bol staan en dit via mijnbestseller gedaan. Het e-book is iets voordeliger geprijsd dan dat het via BNB uitgegeven zou zijn en er staat niet bij dat het een zelf uitgegeven boek is.

Op Amazon heb ik nu drie boeken staan, 2 informatief 1 prentenboek en met name mijn prentenboek gaat redelijk deze verkoopt ongeveer 1 a 3 keer per maand. Veel van de verkopen komen uit Duitsland.

Wat betaal je bij mijnbestseller?

Grtz, Robby

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 6 uren 53 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009
robby0123 schreef:

Robbyo123, dat kun je zelf ook gemakkelijk opzoeken:

http://www.mijnbestseller.nl/site/index.php?r=quic...

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

Yrret
Laatst aanwezig: 7 uren 59 min geleden
Sinds: 16 Jul 2012
robby0123 schreef:

Is dit een markt die te overwegen valt voor e-books of valt daar voor Nederlandstalige auteurs weinig te rapen?

Rapen?

robby0123 schreef:

Het aanbod van Nederlandstalige romans is alleszins pover.

Pover?

robby0123 schreef:

Ook vind ik maar geen goede manier om op bol.com te komen.

Probeer de slechtste manier en duw Bol.com je boek in hun strot.

robby0123 schreef:

Of je betaalt er maandelijks voor, of je kiest voor BNB waardoor je hoge, haast onverkoopbare prijzen moet hanteren. Ik heb op de site gezocht, maar ik vind er weinig over terug.

Heb je nog meer redenen nodig om het niet bij Bol.com te proberen?

Er zijn ongeveer 1000 Nederlandstalige-uitgevers waar je je e-book of ms kan slijten. Er zijn er zelfs een paar in China.

http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexAre...

En als het dan een interessant boek is zal Bol.com één van de eersten zijn om dat boek van je in hun pakket te proppen. En dan zijn de rapers met de rapers samen bezig om de rapen gaar te krijgen.

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

robby0123
Yrret schreef:
robby0123 schreef:

Is dit een markt die te overwegen valt voor e-books of valt daar voor Nederlandstalige auteurs weinig te rapen?

Rapen?

robby0123 schreef:

Het aanbod van Nederlandstalige romans is alleszins pover.

Pover?

robby0123 schreef:

Ook vind ik maar geen goede manier om op bol.com te komen.

Probeer de slechtste manier en duw Bol.com je boek in hun strot.

robby0123 schreef:

Of je betaalt er maandelijks voor, of je kiest voor BNB waardoor je hoge, haast onverkoopbare prijzen moet hanteren. Ik heb op de site gezocht, maar ik vind er weinig over terug.

Heb je nog meer redenen nodig om het niet bij Bol.com te proberen?

Er zijn ongeveer 1000 Nederlandstalige-uitgevers waar je je e-book of ms kan slijten. Er zijn er zelfs een paar in China.

http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexAre...

En als het dan een interessant boek is zal Bol.com één van de eersten zijn om dat boek van je in hun pakket te proppen. En dan zijn de rapers met de rapers samen bezig om de rapen gaar te krijgen.

De link geeft geen info over e-books.
Op de rest zal ik maar niet ingaan.

Grtz, Robby

robby0123
Thérèse schreef:
robby0123 schreef:

Robbyo123, dat kun je zelf ook gemakkelijk opzoeken:

http://www.mijnbestseller.nl/site/index.php?r=quickprice/index

Voor die prijs zullen de verkopen ook navenant zijn.
Ik kan wel niet weten hoeveel zij betaald heeft natuurlijk.

Grtz, Robby

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 6 uren 53 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009
robby0123 schreef:

Ik kan wel niet weten hoeveel zij betaald heeft natuurlijk.

Hoe bedoel je?

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee!