Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Polare

Polare Ongetwijfeld hebben jullie ook de opmerkingen in de krant gelezen over Polare. Voor Polare dreigt faillissement. Volgens president-commissaris C. Bikkers van Polare weigeren het CB en drie grote uitgeverijen mee te werken aan een doorstart. De grote uitgeverijen zagen hier als aandeelhouder geen brood in. Kleine schrijvers en uitgevers zullen uit de schappen verdwijnen. Commissaris C. Molenaar zegt: 'Dit voelt als een vooropgezet plan om de marktleider te liquideren en de positie van de grote uitgeverijen te versterken. Ik voel me hier heel misselijk bij.' Is het zo dat straks alleen drie uitgeverijen alleen boeken gaan uitgeven, terwijl ze maar 5% (soms minder) van de ingezonden manuscripten uitgeven? Dit lijkt me niet de weg om schrijvers een kans te geven. Zijn schrijvers straks alleen maar afhankelijk van drie uitgeverijen? Ik heb niet gekeken welke dat zijn, maar het lijkt me sowieso al een reden om die niet te benaderen. Misschien toch maar allemaal via een pod uitgeven, zodat zij op hun beslissing terugkomen?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, tja. Geen Polare - dan wel selexyz/De Slegte - voor mij een nachtmerrie. Maar er zijn kleine, zelfstandige boekhandels. En er wordt meer gelezen dan 100 jaar geleden. Als je ze hebt, lees je(klein)kinderen voor. Daar begint het mee!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En er wordt meer gelezen dan 100 jaar geleden.
Polder-model-wijsheid met een vleugje humor waarschijnlijk. In 1914 waren er amper twee miljard mensen en in 2014 meer dan zeven miljard mensen op Aarde. In 1914 zes miljoen mensen in Nederland en in 2014 17 miljoen mensen. Dit zijn cijfers van de CIA en daarom ernstig onbetrouwbaar. Misschien lezen we meer, maar dat heeft niets te maken met het kopen van een boek. Misschien moet de BVD zich hier maar eens op richten. Als er morgen geen stroom meer is kunnen een paar miljoen mensen in Nederland geen illegale downloads van een roman meer krijgen. Misschien kopen deze hufters dan een keer iets. Het begint inderdaad met voorlezen. Dan kan je gelijk je kinderen leren hoe je al die spullen kan stelen. Gratis.
Commissaris C. Molenaar zegt: 'Dit voelt als een vooropgezet plan om de marktleider te liquideren en de positie van de grote uitgeverijen te versterken. Ik voel me hier heel misselijk bij.'
Marktleider? Marktleider in schulden, misschien. Zeer waarschijnlijk ernstig foute stemmingsmakerij om de schuld door te schuiven. Als je een concurrent kan slachten, dan slacht je hem. Misschien heeft Cor Molenaar al een functie als commissaris in gedachten bij een Chinese Boekengroothandel. Nine Dragons Paper Holdings Limited. Misschien wel dankzij dit door hem geschreven boek; "The end of shops". Van deze man en zijn handelen hebben we echt het laatste nog niet gehoord.
Door die onwil, die werd ingegeven door de weerstand van drie grote uitgeverijen, is het einde van Polare nu in zicht, stelde president-commissaris Carel Bikkers. Hij ziet nog een „theoretische” mogelijkheid dat er voor dinsdag alsnog een akkoord wordt gesloten, maar dan moet de boekensector volgens hem wel over de brug komen.
De boekensector? Kletskoek. Is dit ook de Carel Bikkers als Vice-voorzitter Bedrijfspensioenfonds Banden & Wielenbranche?
Polare heeft een schuld van ongeveer 17 miljoen euro bij het Centraal Boekenhuis.
Krijgen we straks te horen wat deze twee commissarissen verdienden/verdienen? Voor hun inzet en deskundigheid?
Is het zo dat straks alleen drie uitgeverijen alleen boeken gaan uitgeven, terwijl ze maar 5% (soms minder) van de ingezonden manuscripten uitgeven?
Neen. Binnenkort komt Wal-Mart.
Dit lijkt me niet de weg om schrijvers een kans te geven.
Juist wel. De besten komen vanzelf bovendrijven.
Zijn schrijvers straks alleen maar afhankelijk van drie uitgeverijen?
Neen. Goede schrijvers kunnen overal terecht.
Ik heb niet gekeken welke dat zijn, maar het lijkt me sowieso al een reden om die niet te benaderen.
Slecht advies. })
Misschien toch maar allemaal via een pod uitgeven, zodat zij op hun beslissing terugkomen?
Best een goed idee. Hoeveel volgers krijg je met dit idee? En waarschijnlijk niet de beste schrijvers. Dus! Ik volg je laatste advies. Hoewel ... Een POD-uitgeverij; publishing on demand. Mijn boek wordt pas gedrukt als er vraag naar is. Oeps. Niemand vraagt. Niemand drukt. Eigenlijk heel jammer dat De Slegte is verdwenen. Maar dat gevoel had ik ook met de DAF 66 Marathon Coupé. Er zou een vakbond voor slechte schrijvers moeten komen. VVSS Maar dan wel met een paar goede commissarissen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb dat stuk ook in de krant gelezen. Ik vond het een raar stuk. Alles lekker in een hand (of drie handen) houden, dan kunnen we meer verdienen. Ga jij zo'n vakbond starten? Dan word ik als eerste slechte schrijver lid.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dat stuk ook in de krant gelezen. Ik vond het een raar stuk. Alles lekker in een hand (of drie handen) houden, dan kunnen we meer verdienen. Ga jij zo'n vakbond starten? Dan word ik als eerste slechte schrijver lid.
Jij bent geen slechte schrijfster. Zo, dit is mijn eerste bijdrage als commissaris van de VVSS afd. V.M.H.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik word hier onrustig van, zowel als lezer als als schrijver. (drie keer als in een zinsdeel, ik trakteer op een virtueel drankje en mag ik ook bij jullie club?)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zolang je on topic kunt blijven, mag je bij de club. Wat is dat nu weer met Novamedia?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dat stuk ook in de krant gelezen. Ik vond het een raar stuk. Alles lekker in een hand (of drie handen) houden, dan kunnen we meer verdienen. Ga jij zo'n vakbond starten? Dan word ik als eerste slechte schrijver lid.
Waarom zouden het drie handen moeten zijn? Zonder moeite denk ik aan ondergrondse manipulatie. Sorry hoor, ik leid het syndroom van Emil Kraepelin. Als slechts drie handen macht hebben zullen er minimaal twee, maar vaker één denken aan totale macht. Elke overname, hoe onbeduidend ook, heeft een verborgen agenda. Als macht gaat slapen komen de kleintjes weer aan bod. Dit zal altijd in beweging blijven. Polare was een afleiding-stuntje. De banken hebben geen interesse in mensen. Die commissarissen zouden dat wel moeten hebben. Dit is ook een interessant getal van CB.
Facts & figures; Meer dan 1000 uitgevers distribueren hun titels via CB.
Hoeveel invloed hebben dan die drie uitgevers. 1000 uitgevers! Dat is pas macht. Misschien kan ik beter uitgever proberen te worden dan schrijver. Hoewel, 1.000.000 schrijvers! Die allemaal lid zijn van mijn vakbond. Misschien maar vast een schuilnaam verzinnen. De Zwarte Schrijvende Hand. [was lang geleden gelezen, een spannend jongensboek, niet voor meisjes!] En dan dit in een persbericht. Van CB.
Polare heeft ons gevraagd een miljoenenschuld af te schrijven. Bovendien bleek uit een financiële analyse van het plan dat wij geen vertrouwen konden hebben in de toekomstige betalingen en aflossingen door Polare. Het financiële risico voor CB, en daarmee voor uitgevers en de sector als geheel, is ook naar de toekomst toe te groot. Daarnaast hebben verschillende uitgevers (zowel groot als klein) ons laten weten de leveringen aan Polare niet te willen hervatten.
Het kan ook een opzetje zijn van de Nederlandse regering. Er is volgens welingelichte bronnen die ik niet mag onthullen een absurde hoeveelheid "Zwart Geld" uit de boekenindustrie niet in de Staatskas terecht gekomen. Dit is mogelijk ook de reden dat Vlaanderen toch Nederland gaat inlijven. .

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdenken moeten ze. Als het concept niet werkt, iets zoeken dat wel werkt, of teruggrijpen naar iets dat vroeger prima werkte. Een kampvuur een gitaar en elkaar verhalen vertellen onder de sterren. Ah, misschien iets te ver terug gegrepen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse regering zich daarmee bemoeit. De regering heeft toch nergens verstand van? Ik vraag me af of ze af en toe wel een boek lezen. Heb jij betrouwbare bronnen die je niet kunt noemen? :confused: Je mag me ook een bericht sturen. Doe ook maar niet.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kampvuur een gitaar en elkaar verhalen vertellen onder de sterren. Ah, misschien iets te ver terug gegrepen.
Te ver? Nee hoor, beslist niet. 1971, ik weet het nog precies. Ik was net 16. Maagd, uh, ik bedoel Vissen, speelde gitaar en vertelde mijn eerste verhaal aan een beeldschoon meisje. Iets in mijn stem of woorden ontroerde haar en ze zei; ... "Wat is omdenken?" "Dat is in gedachten op de achterkant van de maan bloemen voor je te plukken en die door ver-denken zo dicht bij je te brengen dat je denkt dat het echt is." Ze keek me ondeugend aan en zei; "Ik ben om." Ik dacht; ze is zover, ze gaat de worstjes om-draaien op de BBQ ... En ik zong voor haar een lied ... Polare, oh oh cantare, oh oh oh oh. Nel blu degli occhi tuoi blu felice di stare quaggiu`.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De regering heeft toch nergens verstand van? Ik vraag me af of ze af en toe wel een boek lezen.
Sttt... :ninja: er zijn veel ministers die ook of dankzij, later een succesvolle schrijver zijn geworden. Hij was minister van Economische Zaken, en vicepremier, in de kabinetten-Van Agt II en III. Beslist niet doorvertellen. Het moet een geheim blijven, want velen zullen hem nog volgen die alleen door die ene uitgever nu al betaald zijn. Er is zelfs een uitgever die bekend staat bij één van koninklijke familie. Ook blauw bloed dragers zijn schrijvers van formaat. Je hoeft niet te kunnen lezen als je veel mensen in dienst hebt.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik zong voor haar een lied ... Polare, oh oh cantare, oh oh oh oh. Nel blu degli occhi tuoi blu felice di stare quaggiu`.
Penso che un sogno così non ritorni mai più maar dat zegt niets. http://nl.wikipedia.org/wiki/Volare_(lied) De eerste vier regels van 'Volare' worden altijd overgeslagen. En daarmee is het verworden tot een blij lied. Het is ook het enige niet-Engelstalige lied, dat het 'maakte' in Amerika, met twee Grammy awards. Omdenkend: Als iets echt goed is, kan het niet falen. Het kan wel gekortwiekt en uit het verband gerukt, maar ... soit. Felice di stare quaggiu.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kinderen zijn kampioenen in het omdenken. Ze zien wat er ís en niet wat er zou móéten zijn.
Ik snap het nog niet, maar leuk is het wel.
Een kind laat een kerstbal stukvallen en zegt: 'Kijk papa, het haakje is nog heel.' Nog een voorbeeld: de spoorbomen gaan vlak voor iemands neus omlaag. Het kind (4 jaar) zegt: 'Jippie, net op tijd. Nu staan we vooraan.' Kinderen zien wat er ís en dragen nog niet de ballast van hoe dingen zouden moeten zijn met zich mee. Uit "Omdenken is stom" van Berthold Gunster.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Na jullie reacties gelezen te hebben, probeer ik een reden te vinden om bij de koninklijke familie binnen te komen. Is een clownspak een idee of zal een heks hun meer aanspreken?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een bronloos stuk zonder echt bewijs, maar even als tegenlicht op de vrij eenzijdige berichtgeving: http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/02/polare-…
Mooi. Aanvulling. Het is bijna een opzet voor een Nederlandse Financiële Thriller. http://twinklemagazine.nl/nieuws/2012/06/internet… http://www.twinkle100.nl/ Mijn werktitel is voorlopig; "De Twinkel Moordenaar" Zal ik de HP uit Antwerpen laten komen? Of Bussum? Ik twijfel over zijn naam. Iets met een kleurige Boog? Alles wat ik lees is bronloos. http://biz.thepostonline.nl/2014/01/28/wolf-polar…

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een bronloos stuk zonder echt bewijs, maar even als tegenlicht op de vrij eenzijdige berichtgeving: http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/02/polare-…
Hm. Geen bronnen, maar veel feitelijk correcte beschrijvingen van onderlinge (contractuele) verhoudingen. Doet vermoeden dat het van een insider is die uit de school klapt. Als de helft klopt, hebben we daar in het Nederlandse rechtssysteem een tegengif voor: het verzoek tot het houden van een enquete bij de Ondernemingskamer. Zou mooi zijn als iemand op dat idee kwam en de curator de boedel kan spekken met schadevergoeding ;)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdenken moeten ze. Als het concept niet werkt, iets zoeken dat wel werkt, of teruggrijpen naar iets dat vroeger prima werkte.
Misschien hebben ze dat in Rotterdam [waar anders?] wel begrepen. Heb je al een aandeel gekocht?
Vijf personeelsleden van Polare Rotterdam zijn met het Rotterdamse crowdfundingbedrijf Symbid bezig dat geld via sponsors in de stad bij elkaar te krijgen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/ar…

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Polare, oh oh cantare, oh oh oh oh. Nel blu degli occhi tuoi blu felice di stare quaggiu`.
serieus, ik kan die naam dus niet lezen zonder aan dat liedje te denken en nu moet ik weer wat anders luisteren anders kan ik vannacht niet slapen...