Mijn eerste boek... en nu?
Beste mensen,
Ik ben sinds een paar maanden bezig met uitvoeren van een langgekoesterde wens. Het schrijven van een boek.
Inmiddels is mijn creatie voor ongeveer 80% gereed. Mijn doel is om het boek eind dit jaar gereed te hebben.
Ik ben me nu dan ook al een klein beetje aan het verdiepen in het vervolg. Namelijk het uitgeven van het boek.
Op het forum kom ik tientallen artikelen hierover tegen. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand me tips geven?
Ik loop met de volgende vragen rond:
- Wanneer moet je een manuscript versturen? Als het helemaal gereed is, of als het nog niet helemaal gereed is? Ik lees dat sommige uitgevers graag nog wat bijsturen?
- Ik lees tientallen stukjes over eigen beheer uitgaves, POD en uitgeven bij 'traditionele uitgevers'. Kan iemand me tips geven wanneer, welke keuze het beste is? Of 'moet' je beginnen bij een 'gewone' uitgeverij en als dat niet lukt pas naar eigen beheer of POD gaan?
- Is het verstandig om meerdere uitgeverijen te benaderen?
Ik ben benieuwd naar jullie tips en hoop dat jullie deze amateur een zetje in de goede richting kunnen geven.
In ieder geval op voorhand al bedankt voor jullie tips!
Misschien is dit een goed
Wat voor soort boek is het en
Het is een fantasieverhaal
Je moet eerst kijken of je
Ik zou toch bij het begin
Dankjewel Ginny voor je
Via Bol.com schijn je nu