Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Beschermen bij doorsturen manuscript naar uitgevers

Hallo allemaal, Het spijt me als de titel van dit topic wat vreemd en/of onduidelijk is. Net als jullie ben ik gepassioneerd door schrijven en droom ik ervan een boek(enreeks) te laten uitgeven. Ik heb reeds ontdekt dat vele uitgeverijen je de optie geven een manuscript op te sturen. Nu is mijn vraag echter de volgende: Hoe kan je voorkomen dat jouw ideeën 'gestolen' worden? Uiteraard begrijp ik wel dat dit professionals zijn en ik wil de integriteit van uitgevers niet in vraag stellen, maar stel je voor dat je manuscript wordt afgewezen en je komt een enkele jaren later een boek tegen waarin jouw idee staat uitgeschreven. Hoe kan je jezelf daar tegen beschermen?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op SOL! Ik heb geen flauw idee, want ik ga er vanuit dat geen enkele uitgever mijn ideeën jat. Het is nooit onmogelijk dat je een boek tegenkomt dat wel wat weg heeft van jouw idee, want het is onmogelijk om volkomen origineel te zijn. Misschien was er in 1870 al wel een boek uitgegeven met exact dezelfde clou als het jouwe. Ik zou niet zo paranoïde zijn. Een goede uitgever jat je idee niet. En als je manuscript wordt afgewezen, zal het zo uit het geheugen van de medewerker/stagiair zijn verdwenen. Die mensen krijgen per dag zo veel papier onder ogen...