Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Minimum aantal woorden jeugdverhaal 8+

Op het moment ben ik bezig met een jeugdverhaal (8+ ). Het belangrijkst is natuurlijk eerst het schrijven, maar nu mijn verhaal enige vormen aan begint te nemen vroeg ik me af of er een minimum aantal woorden voor een manuscript voor deze doelgroep is. Hoeveel woorden zou het ongeveer moeten hebben om als serieus gezien te woorden bij een uitgever. En wat is ongeveer het max aantal woorden.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Loop eens naar de bieb (of kijk in je eigen boekenkast). Pak een aantal boeken en tel het aantal woorden per pagina en het aantal pagina's. En zie wat het verschil is. Leen dan ook een dikke stapel van die boeken, want schrijven voor die doelgroep zonder je er eerst goed in te verdiepen leidt al snel tot teleurstellingen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoezo 'moet', @ngelique? Dat hangt toch helemaal van het soort verhaal af? @Calenzia: Kijk naar vergelijkbare boeken in de bieb en trek je eigen plan; hier zijn geen algemene adviezen over te geven. Als je voor een bepaalde serie wil schrijven, kan je eventueel ook de uitgeverij benaderen om een richtlijn te krijgen qua woordaantal. Maar neem Zjors' haar advies ter harte en kijk goed om je heen. Succes.