Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ervaring met uitgeverij shaker media

Hallo, Ik heb vandaag een mail ontvangen van Shaker Media uitgeverij. Ze vinden mijn boek leuk en willen het uitgeven. Er zitten nog wel spelfouten in maar ze willen mij wel begleiden. Eigenlijk had ik nooit gedacht dat ik zo snel kon stappen in een echte boek wereld. Ben wel super blij. Ze lijken ook heel lief. Heeft iemand ervaring met Shaker uitgeverij? Het is geen eigen beheer maar gewoon een normale uitgeverij. Groetjes

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik zo de website zie, ziet het er niet uit als veel soeps, eerlijk gezegd. Ik lees de FAQ en zie dit: "Aangezien Shaker Media meestal de door de auteurs en klanten bestelde oplage on Demand drukt, ligt het verkoopsrisico bij de uitgeverij." Oftewel, on Demand printing. Niet iets wat ik zou willen. Voor de rest staat er ook bij dat jij alles zelf moet bepalen: * prijs van je boek * marketing mogelijkheden Volgens mij mag je de helft of alles zelf doen, behalve het printen. http://www.shaker-media.eu/nl/content/help/index…

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Ik heb vandaag een mail ontvangen van Shaker Media uitgeverij. Ze vinden mijn boek leuk en willen het uitgeven. Er zitten nog wel spelfouten in maar ze willen mij wel begleiden. Eigenlijk had ik nooit gedacht dat ik zo snel kon stappen in een echte boek wereld. Ben wel super blij. Ze lijken ook heel lief. Heeft iemand ervaring met Shaker uitgeverij? Het is geen eigen beheer maar gewoon een normale uitgeverij. Groetjes
Hoe kwam het contact tot stand? Heb jij hen benaderd of namen ze uit het niets contact op met jou? In het laatste geval zou ik even goed doorvragen wat de bedoeling is, en of ze ergens gaandeweg jou iets in rekening gaan brengen. Op het moment dat je waar dan ook zelf voor moet betalen zit je niet bij een echte uitgever. Overigens gebeurt het wel eens dat een uitgever zelf contact met een schrijver opneemt. Dat is mij ook overkomen. Dus het feit dat ze uit zich zelf naar jou komen is niet per definitie een teken dat het niet deugt. Pas echter wel goed op. Doorvragen en alles duidelijk op papier krijgen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik de site zo bekijk zie ik niks anders dan een POD-drukker. Zoals ook Pumbo en anderen zijn. Jij maakt een boek en een omslag en stuurt een PDF en zij zetten het op hun site en iedereen kan het kopen. Op zich is daar niets mis mee (mits je er zelf voor zorgt dat het foutloos en van voldoende kwaliteit wordt), maar je kunt daarmee niet zeggen dat een uitgever je boek wil uitgeven. Daar verstaan we doorgaans toch wat anders onder. Je laat je manuscript ergens printen en mensen kunnen het dan kopen. Dat lijkt me helemaal oke als dat je doelstelling is. Bedenk wel dat je zelf de marketing zult moeten doen, anders worden er slechts 5 verkocht (aan jouzelf en je familie). Wat versta je eigenlijk in je openingspost onder 'een normale uitgeverij'?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Probeer ook eens de zoekmachine lisa (dat is een advies dat ik je vaker zou willen geven). Dan vind je dit: http://www.schrijvenonline.org/forum/13415 en http://www.schrijvenonline.org/forum/10517 Ze staan hier dus vooral bekend omdat ze gewoon actief tientallen schrijvers benaderen om hun POD-product aan de man te brengen. Dus mocht je de indruk hebben dat je 'ontdekt' bent dan moet ik je helaas uit de droom helpen. Ze bieden een product en daar moet je voor betalen. Dat is van hun kant niet gebaseerd op een kwalitatieve keuze voor zover ik weet.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer ook eens de zoekmachine lisa (dat is een advies dat ik je vaker zou willen geven). Dan vind je dit: http://www.schrijvenonline.org/forum/13415 en http://www.schrijvenonline.org/forum/10517 Ze staan hier dus vooral bekend omdat ze gewoon actief tientallen schrijvers benaderen om hun POD-product aan de man te brengen. Dus mocht je de indruk hebben dat je 'ontdekt' bent dan moet ik je helaas uit de droom helpen. Ze bieden een product en daar moet je voor betalen. Dat is van hun kant niet gebaseerd op een kwalitatieve keuze voor zover ik weet.
Best erg dat zo'n bedrijf niet duidelijk is, en daarmee dus misbruik maakt van de dromen van beginnende schrijvers.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer ook eens de zoekmachine lisa (dat is een advies dat ik je vaker zou willen geven). Dan vind je dit: http://www.schrijvenonline.org/forum/13415 en http://www.schrijvenonline.org/forum/10517 Ze staan hier dus vooral bekend omdat ze gewoon actief tientallen schrijvers benaderen om hun POD-product aan de man te brengen. Dus mocht je de indruk hebben dat je 'ontdekt' bent dan moet ik je helaas uit de droom helpen. Ze bieden een product en daar moet je voor betalen. Dat is van hun kant niet gebaseerd op een kwalitatieve keuze voor zover ik weet.
Best erg dat zo'n bedrijf niet duidelijk is, en daarmee dus misbruik maakt van de dromen van beginnende schrijvers.
Inderdaad. Voor mij blacklisten dus.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Bedankt van u reacties. Ze hebben natuurlijk niet mij zelf gevonden. Ik had een 3 manuscripten gestuurd plus illustraties. 2 manuscripten hebben ze aangenomen en illustraties. 1 willen ze niets meedoen. Ze willen me begleiden dus hoef ik niet alles zelf doen. Gesproken over geld Uitgeverij kok, uitgeverij boom, boekenbent en noem maar op ze nemen ook geld. Ook al zijn ze regiulere uitgeverij. Ik heb een afspraak. Trouwens uitgeverij Shaker heeft 3 afdelings. 1 in Duitsland andere in Maastricht en Breda. Ik denk dat ik toch een keer beter hun bezoekje kan geven en daarna kijk ik wel verder. Heeft iemand ervaring met uitgeverij Forte Media? Door hun ben ik ook uitgenodigd

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar lees jij, of hoe weet jij dat uitg. Kok en uitg. Boom geld vragen voor publicatie? De mensen die jouw hier raad geven doen dat niet omdat ze geld aan je denken te verdienen, maar omdat ze weten wat er zoal speelt in Podland. Gebruik hun advies. Als je alleen wilt horen: 'goed gedaan,' stel hier dan geen vragen. Mijn advies is: ga niet met deze mensen in zee, gebruik het geld dat je voor dat boek over hebt voor een goede schrijfopleiding of een reeks cursussen. Daar schiet je meteen iets mee op en het levert je echte begeleiding op. Ik benh nog steeds erg benieuwd naar jouw leeftijd en achtergrond. misschien kun je eens antwoord geven?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekenbent is niet regulier. Ik zou me door meerdere partijen laten voorlichten als ik jou was, lisa bergje. Je hebt grote kans dat je te maken hebt met mensen die alleen op geld uit zijn, om het even cru te zeggen. Misschien kan het wel goedkoper als je alles zelf doet met een lokaal drukbedrijf, of weet ik wat. Je zult toch vooral aan je familie en vrienden verkopen, want in heel veel gevallen komen de boeken van een POD-bedrijf niet in de boekhandel. Het is jouw keuze, maar ik zou er goed over nadenken als ik jou was. Dit kost geld, geld dat je, zoals marja al zegt, ook kunt gebruiken om je schrijven te verbeteren, zodat er over een aantal jaar misschien wel een manuscript van jou wordt uitgegeven door een reguliere uitgever. Daar kun je dan nog veel trotser op zijn.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, U hoeft niet zo achetrdochtig te doen. Uitgeverij kok en uitgeverij boom hebben duidelijk naar mij gemaild en hebben gezegd dat jij ook een deel moet betalen. Ik ben 20. Ik ben geboren in Groningen. Dus u weet nu vast wel wat mij achtergrond is. Zal ik een keer aan mijn mama vragen waar ze precies was bevallen? Zo zo. Ik dacht niet dat kaaskoppen zo waren (hoewel ik echt geen kaaskop wil zijn maar heb pech) Momenteel woon ik in Utrecht. Plezier!!!!!!!!!!!!!!! Waar bent u geboren? Bent u ook een pechvogel als mij

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een botte reactie, Lisa bergje. Mensen proberen je behoeden voor misleidende pod-bedrijven en dan geef jij zo'n neerbuigende reactie. De vraag naar je achtergrond komt voort uit het feit dat je veel taalfouten in je posts maakt en mensen in andere draajes al eerder dachten dat je misschien van buitenlandse afkomst bent. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Heel simpel. Waarom zie jij jezelf als pechvogel? Oh, en dat Boom en Kok geld vragen is echt heel uitzonderlijk, ook al hebben ze dat aan je gemaild.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lisa bergje, Die reacties hiervoor waren niet achterdochtig. Maar je taalgebruik is zo ontzettend slecht, dat het moeilijk is te geloven dat er überhaupt een uitgeverij is die je prietpraat kan volgen. Ik heb sterk de indruk dat jij de boel hier enorm loopt te bedonderen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lisa bergje, Die reacties hiervoor waren niet achterdochtig. Maar je taalgebruik is zo ontzettend slecht, dat het moeilijk is te geloven dat er überhaupt een uitgeverij is die je prietpraat kan volgen. Ik heb sterk de indruk dat jij de boel hier enorm loopt te bedonderen.
Jullie hoeven niet te geloven. Ik heb echter geen tijd om mij kop vol te hebben met jullie gepraat. Gesproken over Shaker Media natuurlijk ga ik hun afwijzen. Ik wardeer jullie reacties maar sommige mensen zitten telkens op mijn kop: Wie ben je wat wil je wat is je afkomst.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een stomme vraag, maar is Lisa Bergje niet gewoon weer een pseudoniem van jannekebrokken en al die anderen die ze had? Dit klinkt namelijk precies hetzelfde in mijn oren... ik word zelf nog achterdochtig. Hier zit een luchtje aan. Zo niet, het spijt me, maar ik krijg van Lisa's reacties dit gevoel.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Bedankt van u reacties. Ze hebben natuurlijk niet mij zelf gevonden. Ik had een 3 manuscripten gestuurd plus illustraties. 2 manuscripten hebben ze aangenomen en illustraties. 1 willen ze niets meedoen. Ze willen me begleiden dus hoef ik niet alles zelf doen. Gesproken over geld Uitgeverij kok, uitgeverij boom, boekenbent en noem maar op ze nemen ook geld. Ook al zijn ze regiulere uitgeverij. Ik heb een afspraak. Trouwens uitgeverij Shaker heeft 3 afdelings. 1 in Duitsland andere in Maastricht en Breda. Ik denk dat ik toch een keer beter hun bezoekje kan geven en daarna kijk ik wel verder. Heeft iemand ervaring met uitgeverij Forte Media? Door hun ben ik ook uitgenodigd
Een uitgever vraagt nooit geld aan de schrijver. Een uitgever betaalt de schrijver voor het recht om het boek te mogen publiceren. Maar net als anderen hier ontwikkel ik een gevoel van wantrouwen. Het lijkt wel alsof je via een omweg reclame maakt voor POds. Is dat zo?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind die 'u' een beetje verdacht... Ik hoop echt dat de vermoedens, die ik zelf ook een beetje heb, onjuist zijn. Als ze juist zijn, zal ik voortaan extra nadenken voor ik tijd aan een topic ga besteden, en ik denk dat ik niet de enige met die gedachte zal zijn. Dat zal de kwaliteit van het advies dat wordt gegeven ook niet ten goede komen. Jammer dit.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wilde dat graag weten omdat we hier ook jonge kinderen hebben en die zeg ik niet dat ze hopeloos slecht schrijven. Als je wat over mij wilt weten kun je dat vinden in mijn profiel. Jij hebt het jouwe niet ingevuld, dus kan ik niet kijken of je zou moeten helpen met je taalontwikkeling, je moet uitschelden of je negeren. Dat laatste dus maar.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eerst begin je over Shaker Media en even later over Forte Media. Vreemd. Ze vinden je boek niet leuk, maar je manuscript misschien. Het moet nog een boek worden. De opmerking dat ze heel lief lijken klinkt nogal kinderachtig. Natuurlijk zijn ze aardig als ze aan je kunnen verdienen. Ik denk niet dat een reguliere uitgever aan een manuscript begint waarin zoveel gecorrigeerd moet worden.