Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfster Harry Potter is Amazon de baas met eigen webwinkel

Zojuist gelezen: Schrijfster J.K. Rowling dwingt Amazon om de verkoop van digitale boeken van Harry Potter via haar eigen webwinkel te laten lopen. De boeken van Harry Potter zijn eindelijk beschikbaar als digitaal boek. Maar de avonturen van de jonge tovenaar zul je niet aantreffen op Amazon.com of in de iBookstore van Apple. Lees verder op: http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_300421.z24/S…

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Jarenlang heeft ze de beschikbaarheid van Harry Potterboeken als E-book tegengehouden en daardoor zijn ze nu makkelijk illegaal verkrijgbaar. E-booklezers hadden geen andere keus dan een in China ingescande illegale kopie te gebruiken. En nu moet het weer allemaal via die site lopen, waardoor de boeken weer niet beschikbaar zijn op de gewone e-bookwinkels (algemene sites en winkels in e-books gebouwd). Rowling is de laatste die mag klagen over illegale kopieën. Door haar manier van werken maakt ze het de eerlijke lezer lastig om eerlijk te blijven.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, ik vermoed dat zij niet in haar eentje het e.e.a. bepaald. Op haar website zie je onderaan staan: Harry Potter and Pottermore Publishing Rights © J.K. Rowling. Harry Potter characters, names and related indicia are trademarks of and © Warner Bros. Ent. All Rights Reserved. Verder komt de bedrijfsnaam Sony erg vaak in beeld (op diverse webpagina's) en ook dat zal niet voor niets zijn. Ofwel: de schrijfster doet dit blijkbaar niet in haar eentje. Er zijn meerdere partijen betrokken in deze gang van zaken. Ik vraag me alleen af of dit een goede ontwikkeling is.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijverke; dit is inderdaad een staaltje machtsvertoning zeg... Niet bepaald netjes te noemen.