Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Weer een uitgever waar het rommelt

'Buma/Stemra kent in feite twee besturen' schrijft de Volkskrant vandaag. De macht van de uitgevers die erin vertegenwoordigd zijn, is doorgeschoten en er is gebrek aan extern toezicht op het reilen en zeilen binnen de organisatie. Aan het woord is Henk Westbroek, bestuurslid. Hij zegt dat er binnen het bestuur van Buma/Stemra een zogenaamd binnenbestuur en buitenbestuur naast elkaar bestaan. De eerste bestaat uit vijf mensen die veel contact hebben met de directie en van alles op de hoogte worden gehouden. Alles wat zij te horen krijgen, krijgt het stempel 'vertrouwelijk'. De overige bestuurleden vormen het buitenbestuur en die zijn vrijwel nergens van op de hoogte. Bijvoorbeeld het salaris van de directeur is niet bekend. Weer een uitgever waar het rommelt.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap je post niet helemaal. Buma/Stemra is nl. een belangenbehartiger voor muzikanten en muziekauteurs, geen uitgever; het is net zoiets als Stichting Lira voor schrijvers.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
idd, snap de link ook niet helemaal... En als je iets letterlijk citeert wel even de link vermelden. Anders kunnen we gedoe krijgen.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oud nieuws..Het rommelt daar al jaren en de dag. Vooral de problematiek van het illegaal binnen halen van muziek. Buma/stemra en de stichting brein veroorzaken meer problemen dan nodig is. Ik heb het nabij meegemaakt. ( Ik heb bij een lokale radio-omroep mogen werken) Het is gewoon een verkapte vorm van zakken vullen onder het mom van bescherming van de auteursrechten. Sommige schrijvers van tekst op muziek zijn meer tijd kwijt aan het binnen halen van de royalty's dan met hun creatieve uitspattingen. Zo goed werken ze daar.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, wat stom van me! :o Inderdaad, ik was helemaal abuis. Enfin, nu weten jullie in ieder geval dat het in die hoek ook rommelt. :D