Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Sturen naar meerdere uitgevers tegelijk

Hallo mensen, Ik vroeg me af, nu ik bezig ben met m'n eerste kinderboekje.... Als het af is, is het dan gebruikelijk om tig kopietjes naar zoveel mogelijk uitgevers te sturen in de hoop dat 1 van deze uitgevers het wil uitgeven, of is dat niet chique en doe je eerst de een,wachten op reactie en dan de ander? En als meerdere uitgevers het willen uitgeven (ja,ik zie ze al over elkaar heen vallen om maar MIJN boek uit te mogen geven) welke voorwaarden mag ik stellen/waarmee neem je als beginner genoegen?Wat is gebruikelijk? Waar doe ik goed aan? Is er iemand die me hier wat info over kan geven? Vriendelijke groetjes, Ceesje

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De wachttijden bij uitgevers zijn vaak zo lang dat het niet meer dan logisch is om je ms naar meerdere tegelijk te sturen. Ik zou niet je hele lijstje in 1x doen, want stel dat je na een paar dagen ziet dat je het veel beter kunt herschrijven... Als je uitgever voor uitgever afgaat, ben je over 10 jaar misschien nog steeds bezig met je boekje. Als meerdere uitgevers het willen uitgeven, kies je gewoon de 'beste' en leg je de andere partijen de situatie uit. Ze zullen het heus wel begrijpen.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Okay,dank voor jullie reacties! Wie weet kan ik hier over een tijdje verder laten weten hoe het ermee gaat! GRoetjes