Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Querido/Nijgh

Ik wil mijn manuscript naar uitgevers sturen maar stuit nu op de volgende vraag: Zijn Querido en Nijgh en Van Ditmar één uitgeverij geworden? Ze zitten op hetzelfde adres en ik lees dat Nijgh onder Querido valt, maar moet ik nu mijn brief adresseren aan Querido, aan Nijgh en Van Ditmar of aan Querido/Nijgh en Van Ditmar?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit vind ik nou typisch een vraag die je aan de uitgever zelf moet stellen. Gewoon even bellen, het is zo simpel. :rolleyes:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm... zo blijkt maar weer, de meest simpele oplossingen zie je vaak over het hoofd ;) Maar ik hoopte eigenlijk dat iemand al die moeite had genomen, niemand?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Heel veel uitgeversnamen die je kent vallen onder een paar overkoepelende bedrijven. Een imprint noemt een uitgeverij dat. Vaak hebben imprints aparte redacteuren en een apart fonds, dus kun je het best naar beide uitgeverijen sturen, ook al behoren ze tot één moederbedrijf.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je zou even kunnen kijken naar het fonds van Querido en Van Nijgh en Ditmar, en dan besluiten waar je eigen manuscript het best past.