Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Literair Agentschap Liefenbrandt

Iemand ervaringen met dit agentschap? Ik overweeg namelijk om mijn manuscript naar hen op te zenden. Het is een soort van manuscriptbeoordelingsbureau dat je manuscript indien het aan hun voorwaarden voldoet (gratis) bekijkt en ( enkel indien ze het goed vinden) uitgebreid beoordeeld. Bij positief bericht kan je ervoor kiezen om je door hen te laten begeleiden maar dit is volkomen vrijblijvend. Iemand al goede (of slechte) dingen over gehoord voor ik mijn kleintje aan hen toevertrouw?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb hem twee ms'n toegestuurd en tot nu toe geen reactie.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En is dit al lang geleden Tja? Ze spreken van een gemiddelde wachttijd van vier weken voor je reactie krijgt, maar als ik het goed begrijp willen ze enkel reageren wanneer ze je ook daadwerkelijk willen begeleiden?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn administratie is net zo chaotisch als ik ben. Het is nog maar kort geleden. 17 februari. Als hij me wil begeleiden zie ik er trouwens vanaf als me dit geld kost. Een tijd geleden heb ik trouwens ook een ms opgestuurd en kreeg nogal vlot bericht. Hij gaf me wat punten aan die ik kon verbeteren. Het was een vrij kort verslag. Er stond wel in dat ik door moest gaan met schrijven maar zijn opmerkingen in mijn achterhoofd moest houden. Doe ik ook, maar niet met dat verhaal. Zo gauw ik bericht heb zal ik het je laten weten. De verhalen die ik heb doorgestuurd heb ik inmiddels weer herschreven. Waarom zou je het niet doen?

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je snelle reactie. Waarom ik het niet zou doen? Wel ja, zucht, Het ziet er zo - je kan er niet fout aan doen- achtig uit dat ik meteen even mijn snorharen strek en even rond luister of ik er echt niet fout aan doe ;) Het lijkt me in ieder geval wel het proberen waard.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jep Heb geloof ik in november een manuscript aan hen bezorgd waar ik niet 100% zeker over was, daarom leek mij een onbevooroordeelde lezer wel interessant. Na iets minder dan anderhalve maand (peanuts!) kreeg ik antwoord. Ze hadden beloofd onverbloemd te zullen zeggen waar het op stond en dat was niet gelogen. Het manuscript werd niet goed bevonden, met opsommingen van een vijftal argumenten, waarvan er een paar terecht waren en paar puntjes waaruit ik kon afleiden dat zij niet veel meer dan de eerste tien bladzijden hebben gelezen. Was hoe dan ook even schrikken, maar wel leerrijk, dat ene manuscript geklasseerd en hop naar het volgende. Kan het dus wel aanraden, als je tegen een stootje kan. Groet, Oscar

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik geloof niet in bureaus en mensen die een oordeel hebben over een manuscript. Iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen schrijfwijze. Sommigen spreekt die van jou aan, anderen niet. Dus zolang je kritisch bent over je eigen werk, heb je geen advies van anderen nodig.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@de wolf: wel een beetje kort door de bocht. Ik denk dat het advies van anderen, die geïnteresseerd zijn in het genre waarin je schrijft, erg waardevol kan zijn. Zowel professionals (schrijfdocenten, uitgevers, prof. schrijvers, redacteuren, e.d.) als amateurs (schrijvers, lezers). Je kunt nog zo kritisch zijn over je eigen werk, maar je kunt niet uit jezelf stappen en lezen met de ogen van iemand anders, al was het alleen maar bijv. omdat je altijd de achtergrond kent van je verhaal. :ontopic: Ik heb nog nooit van Liefenbrandt gehoord, maar als ik het zo lees, vraag ik me af wat je te verliezen hebt. Ik zou wel nog even goed hun voorwaarden doorlezen, of je het daar mee eens bent.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, daar wil ik me bij aansluiten. Ik heb hier zoveel geleerd! Er zijn wat lieverds die af en toe wat van me proeflezen en met hun op- en aanmerkingen doe ik maar wát graag mijn voordeel. Er zijn nu ook nieuwe agenten hè? Dat staat elders op de site. Agenten, ja. Die doen helaas bijna geen van allen columns.... zucht. Schrijven is leuk, jezelf verkopen - nee. Helemaal niet.