Op gesprek geweest, en nu?
Ik zag hier al eerder een vraag over staan, maar open toch een nieuw onderwerp omdat het inhoudelijk wel iets verschilt.
Ik heb een uitgever benaderd met een idee voor een boek; zij reageerden positief, wilden een afspraak met mij en ze wilde voor die tijd wat meer lezen dan alleen een outline. Ik heb in de kerstvakantie twee hoofdstukken geschreven en we hadden half januari een gesprek. Erg positief, besproken welke kant het boek op zou kunnen gaan en of ik dat ook zag zitten. Ze zei eerlijk dat ze me nu nog geen contract kon bieden, maar me wel aan het werk zette: liefst begin maart wel het manuscript 'af' (af = voor de eerste ronde). Daar kon ik mee leven.
Daarnaast was er o.a. het idee om een column van mijn hand op hun website te laten verschijnen rondom onderwerp van het boek. Dat leek me goed voor de promotie en leuk voor het contact met (nu nog toekomstige) lezers. [Met een big smile kwam ik uit dat gesprek, was erg blij!]
Ik ben hard aan het werk geslagen, heb ook heel veel plezier in het schrijfproces op zich. Het idee dat een uitgever interesse toont en een deadline geeft, verhoogt m'n productie en ook wel een beetje m'n motivatie - ik geef het maar eerlijk toe :rolleyes:. Nu zou ik nog wat mailen over de inhoud, dat heb ik binnen drie dagen na de afspraak gedaan, maar daar krijg ik steeds geen reactie meer op. Voor mij is dat belangrijk om te weten of ik inderdaad op de goede weg ben; tevens heb ik er nog een vraag ingesteld over de gewenste omvang. Het enige dat ik terughoorde is 'ik zal er binnenkort naar kijken'.
Maar los daarvan kreeg ik van dezelfde persoon wel een mail of ik alvast met de column op de website wil gaan starten. Daar staat geen vergoeding tegenover. Vervolgens heb ik teruggemaild dat ik dat op zich nog steeds wel zag zitten, maar dat ik het echt in samenhang met m'n boek zie, en daar graag eerst wel meer duidelijkheid over wil.
Toen hoorde ik opnieuw niets, behalve een keer 'sorry, ik heb het druk, je hoort nog van me'. Vanmorgen rolde er dan een mail m'n boxje in... met daarin alleen de uitleg hoe ik de column moet aanleren (wekelijks, met foto, aantal woorden etc.). En nog niets over het uitgeven van een boek!
Ik heb niets anders dan een mondelinge toezegging van serieuze interesse. Wat nu te doen?? Weer afwachten, alvast die column gaan leveren ('om niet', en dat vind ik ook al een hele investering van mij), mailen (kans dat ik weer niets hoor), opbellen?
Ik wil graag van het positieve uitgaan natuurlijk, maar wil ook wel zakelijk hiernaar kijken. Ik hoop dat dit wijze forum raad weet!
Lastig hoor! Als ik het zo
Bellen, zou ik zeggen. De
Of: gewoon gaan schrijven,
Waarom twijfel je ineens zo?
Ik heb geen ervaring, nog
Ik vind dat je dit nog steeds
Hoe vervelend het ook mag
Ik heb eens diep ademgehaald,
Goed dat je gebeld hebt en
Goed gedaan. Ben nu ook wel
Ik sluit me bij de laatste
(Geen onderwerp)