Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Maand van de Onbekende Kinderboekenschrijvers

Jipjip is het leuke en informatieve weblog van Richard van Thiel en sowieso de moeite waard om regelmatig een kijkje te nemen. Maar deze maand (januari 2011) is het daar extra leuk, want voor de tweede keer is de Maand van de Onbekende Kinderboekenschrijvers van start gegaan. Vijftien schrijvers mogen zich daar presenteren op de even dagen van de maand, en op de oneven dagen wordt een recensie geplaatst over hun meest recente boek. Richard probeert steeds rond 18.30 de bijdragen op zijn weblog te zetten. En... om het nog leuker te maken, nogal wat schrijvers die ook op SO zitten, zullen daar deze maand in het spotlight komen te staan. Ik ben zelf op woensdag 12 januari aan de beurt, maar er zijn er meer, en ook al eerder (vandaag bijvoorbeeld :D), maar dat zullen ze hier hopelijk wel komen melden. De link naar Jipjip is: http://jipjip.web-log.nl/

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn introstukje staat erop, leuke reacties al! :nod: En ik heb me goed voorbereid op de recensie van morgen: alles wat maar negatief kan zijn, hebben we bedacht. Dus dan kan het alleen maar meevallen :D

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, hij staat online en ik zit hier helemaal te stralen. Natuurlijk kanttekeningen (geen onverwachte), maar voornamelijk prachtige complimenten, zoals Fris als een glas frisdrank met ijsblokjes en de Bie schetst kinderen van vlees en bloed. Ik ben hier echt heel, heel erg blij mee en trots op.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog lang niet klaar met glunderen, maar ik geef het stokje toch door aan Marlies! Vandaag staat de recensie van Waarom ik niet? op Jipjip! (Edit: eigenlijk gister dus al, het is zomaar ineens al maandag nu...)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik ben blij met de recensie. Mooie woorden en kritiekpunten waar ik iets mee kan. Ik worstel vaak met die authenticiteit en de sfeer. Ik heb snel de neiging om veel historische 'dingen' in het verhaal te stoppen. Dat is een onbewust gevolg van de research. Ik moet de juiste balans zien te vinden, want sfeer moet je op een andere wijze scheppen. Ik hoop dat bij mensen die de recensie lezen de gedachte blijft hangen dat het interessant is dat er over Aletta Jacobs een jeugdboek is verschenen. En dat het best belangrijk is dat de jeugd weet wie Aletta was en wat zij voor het land betekend heeft.