Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek promoten

Het is niet makkelijk om een boek te promoten als je een beginnend schrijver bent. Gelukkig heb ik een uitgever gevonden die mijn boek BLOEDBAD onder de aandacht probeerd te brengen maar hoe krijg ik het voor elkaar dat het in zoveel mogelijk winkels komt te liggen. Wie kan mij helpen om mijn boek te promoten.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries? Heb je het druk vandaag? Eerlijk gezegd vind ik het hier vandaag net een kleuterschool :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben, even een vraagje...Enschede? Ook mijn stad, interessant je verhaal, wat ik me afvraag is wat je op voorhand hebt afgesproken om het boek te promoten? Ik sta ook voor het vraagstuk naar welke uitgever ga ik en hoeveel tegelijk schrijf ik aan of juist niet. Ben benieuwd naar jou ervaringen, misschien hoor ik van je?In ieder geval succes.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ben, wat ik niet snap is dat jij niet weet hoe je je nieuwe boek moet promoten. Ik las dat je eerste boek is uitverkocht, 2100 exemplaren, dat is erg veel, en na herdruk weer. Dan heb je er toch al mee te maken gehad? Zo te zien lukt je dat best. Vanaf hier alvast succes met je tweede 'kind'. Overigens zijn boekhandels nooit zo blij met eigenbeheerboeken. Maar gezien de verkoopaantallen van je vorige, zal het misschien wel meevallen met de terughoudendheid.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je boek, Ben Weber, maar inderdaad, wat Dries al vraagt: kom je alleen om je boek te promoten? Dan kan ik je vertellen dat dat hier niet heel goed werkt. We zijn hier allemaal schrijvers en sommigen van ons (dat zijn er vrij veel!) zijn zo gelukkig dat er een boek van hen uitkomt en dat willen zij ook verkopen. Dat doen ze via deze website alleen als het een héél goed boek is, of als ze een band hebben opgebouwd met de andere sollers. Als je hier vaker rondloopt, weet je dat de algehele tendens hier is om eigenbeheerboeken toch net iets minder serieus te nemen dan regulier gepubliceerde, al weten we ook heel goed dat er best juweeltjes tussen kunnen zitten. Je hebt ons echter zeker iets te bieden. Als jij een eerste boek via boekenplan hebt uitgegeven en daar 2100 van hebt verkocht, zijn we reuze benieuwd hoe je dat hebt gedaan! Ook willen we best lezen over de totstandkoming van dit boek, je uitgeversroute en waarom je voor boekenplan hebt gekozen. Sorry, ik merk dat ik voor iedereen praat, dat hoort niet zo, lees overal waar wij en ons staat maar gewoon ik (maar ik denk wel dat er meer zo over denken :P).

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry, ik merk dat ik voor iedereen praat, dat hoort niet zo, lees overal waar wij en ons staat maar gewoon ik (maar ik denk wel dat er meer zo over denken :P).
Maar je hebt wel gelijk.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ben heeft mij gemaild. Reclame maken was niet de bedoeling... Ben, snap je dat het wellicht lijkt op reclame als je in je eerst bericht op het forum een persbericht over je boek plaatst? De manieren van promotie zullen weinig verschillen met de inhoud van het boek denk ik, maar het is inderdaad een probleem waar veel mensen mee zitten die hun boek uitgeven bij een POD-uitgever. Boekenplan is namelijk geen reguliere uitgever zoals die waar bekende schrijvers worden uitgegeven. Het is een uitgever waar je zelf voor je boek (en promotie) moet betalen. Dat hoeft bij een reguliere uitgever niet. Als je voor promotie betaald hebt moeten ze die belofte wel waarmaken. Dus spreek ze daar zeker op aan. Zelf kun je ook veel doen. Gebruik de zoekmachine op deze site om naar meer tips te zoeken en stel je verdere vragen hier.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je informatie Dries, De 2100 boeken die ik heb laten drukken zijn alleen in de regio Twente verkocht. Dat heb ik dus in eigen beheer gedaan. Voor mijn tweede boek heb ik een uitgever gevonden die een promotieplan heeft gemaakt. Mijn eigen relaties zijn geen probleem maar graag zou ik het ook verder in het land willen zien liggen. Heeft iemand ervaring met deze manier van promotie maken?