Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Pumbo, Nederlandse Lulu?

Kent iemand Pumbo ? een Pod uitgeverij al ervaringen mee? http://www.pumbo.nl/

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat is een goed punt Naomi, de levertijd van de boeken van de podders. Echt een voor op het waarop te letten lijstje.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben geabonneerd op het e-zine van schaduwschrijvers. Daarin hebben ze de afgelopen maanden diverse pod-uitgevers naast elkaar gelegd, met wat je wel en niet mag...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik goed vind aan Pumbo is dat je er gemakkelijk kunt betalen. Registratie is niet nodig. Heel slim. Ook de e-book mogelijkheid vind ik helemaal van deze tijd. Ik heb zelf overigens (nog) geen ervaring met Pumbo. Ik heb alleen 1 klein puntje van kritiek. De site moet qua tekst iets meer gefocust zijn op het verkopen van boeken en niet op het binnenhalen van klanten. Ik lees regelmatig mee op het Lulu forum omdat ik er ooit mee in zee wilde gaan, maar Lulu spreekt me niet aan. Veel te complex de site en het is een heel gedoe om de helpdesk te pakken te krijgen in mijn optiek. Ook zijn er best veel klachten op het forum vooral over de verzendkosten. Ik denk dat veel NL Lulu's naar Pumbo stappen.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb alleen 1 klein puntje van kritiek. De site moet qua tekst iets meer gefocust zijn op het verkopen van boeken en niet op het binnenhalen van klanten. ben ik het wel mee eens, tis dat jij het zegt, maar viel me ook op.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een kleine pumbo-update, zoals ik hier eerder beloofde. Je zou kunnen zeggen dat je als schrijver heel onafhankelijk kunt uitgeven bij Pumbo en dat is wat ik wilde. Het afgelopen anderhalve jaar schreef ik de familiegeschiedenis van en voor een vriendin van mijn moeder. Ik wilde het voor haar familie en nog wat mensen in mijn kring in een geringe oplage drukken. Toen ik zover was besloot ik dat bij Pumbo te laten doen, want hun site is zeer overzichtelijk en helder kwa stapsgewijze uitleg. Je kan het manuscript uploaden in de vorm van een pdf, evenals de boekomslag. Zij geven alle maten hiervoor heel duidelijk aan. Na uploaden krijg je fiat (als alles goed is) en kun je publiceren. Dat wil zeggen na betalen. En dat is natuurlijk schrikken, want je moet in een keer het hele bedrag, kostprijs van alle boeken, betalen. De kostprijs van een boek hangt af van je oplage. Hoe meer gedrukte exemplaren hoe voordeliger. Met 25 boeken kwam ik uiteindelijk vrij hoog uit, incl. Btw op iets van 16,75 per boek en mijn boek verkoop ik voor 18.50. Maar na betaling ben je er ook van af, je krijgt geen na-afrekeningen en kunt gewoon gaan innen door te verkopen. Bovendien kun je het leeuwendeel van de boeken bij hun in voorraad laten, via hun site kun je verkopen en zij versturen het boek. De site is geheel geautomatiseerd, toch was de email-communicatie met Pumbo uitstekend. Heel prettig en altijd per omgaande antwoord. Er werd door de drukker een klein foutje ontdekt in mijn manuscript, en het drukproces werd gestaakt. Ik vind dat positief meedenken, de fout heb ik weliswaar laten staan, want ik was in Nederland en kon niet bij mijn bestand om een nieuwe pdf te maken. Voor een ieder die geïnteresseerd is in mijn boek, De gouden engel? Hier is de link: http://degoudenengel.pumbo.nl of www.boekengek.com

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb alleen 1 klein puntje van kritiek. De site moet qua tekst iets meer gefocust zijn op het verkopen van boeken en niet op het binnenhalen van klanten. ben ik het wel mee eens, tis dat jij het zegt, maar viel me ook op.
Allereerst bedankt voor de positieve reacties...we proberen ons uiterste best te doen om het voor auteurs en klanten zo makkelijk mogelijk te maken. We hebben hiervan veel opgestoken en juist dankzij kritische opmerkingen kunnen we de site straks weer verder verbeteren. Als reactie op het bovenstaande...we zijn heel druk bezig om ook het verkoop aan klanten gedeelte verder te verbeteren. Hoewel je met de unieke link (bv. http://degoudenengel.pumbo.nl ) en eventueel een 'Koop Nu' knop op je eigen website je klanten rechtstreeks naar de verkooppagina leidt is er toch zeker ruimte voor verbetering op het winkel gedeelte...we nemen dit zeker mee in de volgende wijzigingen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet het, een wat ouder topic, maar ik denk er seriesu aan om met Pumbo in zee te gaan, ze zijn inderdaad supersnel met reacties. Zijn er verder nog mensen met nieuwe ervaringen (snelheid verzenden, ISBN) ?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een ordinaire kick omhoog, ik had geen zin om een heel nieuw topic te openen over Pumbo. Ik vraag me namelijk af, hoe de kwaliteit van de boeken is, in hoeverre wordt je 'geholpen' bij het promoten van je boek. En de laatste vraag, hoe is Pumbo in zijn algemeenheid.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Melvinkef, ik heb dit topic geopend en zal ook even reageren op je vragen. De kwaliteit van de boeken is uitstekend. Mijn eigen exemplaar van het boek dat ik daar in eigenbeheer uitgaf is reeds door versrtchillende mensen gelezen en de rug is nog net zo stevig. Via hun website kun je jezelf promoten, verder doen ze niet, zelf vond ik dat geen bzwaar, je bent daardoor ook onafhankelijk. In zijn algemeenheid: niets dan lof, aardige en behulpzame emails als je ergens meezit, ze doen er alles aan je boek als een kwalitatief goed boek af te leveren. de website is duidelijk en alles werkt prima. Een sterke aanrader mijnerzijds en neem die ter harte: druk niet zonder een redacteur je boek te laten nakijken. Dat kost wat maar is het alleszins waard.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In zijn algemeenheid: niets dan lof, aardige en behulpzame emails als je ergens meezit, ze doen er alles aan je boek als een kwalitatief goed boek af te leveren. de website is duidelijk en alles werkt prima. Een sterke aanrader mijnerzijds.
Helemaal mee eens!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het ook onderschrijven. Ik heb heel goede ervaringen met Pumbo. De aandacht die ze geven aan het boek is heel goed en de kwaliteit van de boeken die ik heb zijn uitstekend. De website is eenvoudig en hoewel je zelf de marketing moet doen vind ik een balngrijk aspect dat je zelf alle rechten houdt. Ook handig is dat het Nederlands is, dus: IDeal e.d. Ik heb verschillende proefdrukjes gedaan bij verschillende PODers, maar voor een leesboek komt Pumbo voor mij het beste er uit.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Let's Pumbo. Wat ik trouwens ook doe is mijn eerste versie leesmanuscript niet printen maar ik laat een leesexemplaar bij Pumbo drukken, kostprijs ex. btw a4 rond de 15 euro ingebonden en wel, Kom daar maar eens om bij een gemiddelde copyshop.