Start » Forum » Het uitgeefproces » Eigen beheer en pod » enkele vragen rond verkoop - belastingen

enkele vragen rond verkoop - belastingen

4 reacties [Laatste bericht]
Djenner
Laatst aanwezig: 3 jaren 45 weken geleden
Sinds: 4 Sep 2015

enkele vragen rond verkoop - belastingen

Ik heb de site van lulu doorlopen en toch zijn er dingen niet duidelijk.
Kan je bv. 100 boeken laten drukken voor jezelf en die dan verkopen, wie controleert dan wat je hebt verkocht?

Hoe zit het met belastingen in België? Ik ben geen zelfstandige en verwacht uiteraard aanvankelijk maximum enkele tientallen euro's per maand te verdienen.

Reacties

Yrret
Laatst aanwezig: 53 min 40 sec geleden
Sinds: 16 Jul 2012

Ooit protesteerde ik tegen het 'monopolie der oude heren'. Nu ben ik er zelf één.

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 6 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Jij weet ook meteen de angst erin te jagen, Yrret :-).

Hoe het precies zit zou je echt even na moeten vragen bij een boekhouder of de belastingdienst. Gewoon bij vrienden vragen wie een vriendelijke, eerlijke boekhouder kent voor een klein advies.

Victoria Jong
Laatst aanwezig: 2 jaren 40 weken geleden
Sinds: 24 Jul 2012

@Djenner: ik woon ook in België. Ik geef mijn inkomsten uit de verkoop van mijn boeken aan bij overige. Ik voeg daarbij een eerlijk overzicht van mijn inkomsten en uitgaven die met het schrijven te maken hebben. Ik doe dit nu al een jaar of drie en heb hier geen problemen mee. Ik ben ervoor naar de belastingsdienst geweest het eerste jaar en daar hebben ze mij dit zo doorgegeven omdat de inkomsten minder dan 1000 en iets euro zijn.
Ik ben ook niet zelfstandig. Daarvoor verdien ik nog veel te weinig met schrijven.

Ronaldo7
Laatst aanwezig: 2 jaren 40 weken geleden
Sinds: 16 Jan 2015

Hi Djenner,