Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boekscout?

Ju/stropdas schreef in het topic vriendendienst:

Ik ben zelf bezig met een dichtbundel die ik wil uitgeven. Via boekscout.nl.
Het komt er op neer dat het mij niets kost en ik er ook niets aan verdien.
Mijn dichtbundel krijgt ongeveer 40 pagina's.
Hij wordt waarschijnlijk ook 15 euro. Nu ik dit zo lees ben ik eens gaan nadenken. En het is inderdaad vrij duur.

Ik berekende even in dat topic wat het zou kosten bij bijvoorbeeld Boekenbent en vond toch een aardig prijsverschil. Wel moet je bij Boekenbent en andere eigenbeheeruitgevers zelf eerst investeren en dan terugverdienen.

Ook van anderen hoor ik prijzen waar ik van schrik bij Boekscout.

Heeft iemand andere ervaringen?

Of is Boekscout een nieuwe ster die we maar liever moeten laten uitdoven?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn reactie was een reactie op de reactie van Marriejeanne Mandela, die nav jou reactie reageerde met de bovenstaande reactie, waarin ze zich afvroeg of je bedoelde wat je schreef, namelijk dat lulu gratis print en bindt. Nee dus, maar je hebt wel meer invloed op de verkoopprijs dan bij BS en FM.
Ah, duidelijk! ;) :? :!: Dank je wel. (Ik snap er niks van - alleen de laatste zin, en daar ging het om :) ).

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus als je alles zelf doet (behalve het printen en binden), dan print en bindt Lulu het gratis voor je? En je bepaalt zelf de prijs van het boek? Wat is er dan leuk aan voor Lulu?
Mijn reactie was een reactie op de reactie van Marriejeanne Mandela, die nav jou reactie reageerde met de bovenstaande reactie, waarin ze zich afvroeg of je bedoelde wat je schreef, namelijk dat lulu gratis print en bindt. Nee dus, maar je hebt wel meer invloed op de verkoopprijs dan bij BS en FM.
Ow, ik dacht dat Mariejeanne reageerde op Jacqueline (MJ postte voor mij en na Jacqueline die over Lulu is gratis begon) en jij op mijn reactie. Nu snap ik er ook niks meer van want volgens Jacqueline is Lulu gratis, en volgens jou niet. Ik denk dat 't 'm zit in de definitie van gratis. Tja, ik hou er over op want het ging over Boekscout en niet Lulu.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boekscout (en ik denk dat mijn antwoord ook voor FreeMusketeers en andere gelijksoortige uitgeverijen geldt) regelt standaard ongeveer het volgende: • Een groepsinfosessie met algemene informatie; • Zeer beperkte opmerkingen over redigeren/ interpunctie/ etc.; • Standaardopmaak van je manuscript naar een drukbaar boek; • Aanvraag ISB-nr; • Aanmelden wettelijk vastgestelde prijs; • Opname in webshop met verkoop/ verzending/ afrekenen. Dus: heb je weinig tijd/ zin in rompslomp: gewoon doen. Maar: heb je voldoende tijd, een eigen website/ webshop, wil je meer dan een standaardopmaak: neem zelf een POD (Printing On demand) drukkerij in de hand en regel hetzelf; meer eigen inbreng en je marge is dan een stuk hoger. Ben ik tevreden? Ik heb zelf bewust voor dit concept gekozen en Boekscout was van tevoren duidelijk over wat ze bieden, dus antwoord is ‘Ja’. Breng ik mijn volgende boek ook onder bij Boekscout? Dat weet ik nog niet, maar dat hangt o.a. af of ze dan wel willen ingaan op mijn specifieke eisen t.a.v. opmaak. Zie voor meer ervaringen mijn blog, ed op de website www.jackbroscie.nl

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog wat ervaringen met royalties: Reken je niet rijk. Verkopen van een eigen boek kost veel tijd en afname is uiteraard niet gegarandeerd. Voor de duidelijkheid van het standaard Boekscout contract de volgende attentiepunten, mocht je er over heen lezen: . Royaltie: 10% van (wettelijke verkoopprijs minus 6% BTW); dit is bij een verkoop van een boek aan een consument via de website van Boekscout. . Indien Boeskcout jouw boek verkoopt aan de tussenhandel/ boekwinkel en een handelskorting (35%??, niet duidelijk) verstrekt, dan is jouw royaltie 10% van (wettelijke verkoopprijs minus 6% BTW minus handelskorting). . Indien jij zelf boeken inkoopt om ze zelf door te verkopen, krijg je een kortings%. ook hier geldt dat de korting wordt berekend op basis van wettelijke verkoopprijs minus 6% BTW, dus je werkelijke kortings% is lager dan je denkt. Bovendien moet je bezorgkosten betalen wanneer je zelf boeken bestelt en dat gaat ook weer van je verdienste af.