Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek uitgeven als hobby

Hallo allemaal Ik heb misschien een beetje een domme vraag, maar ik wil het gewoon echt weten, so here it goes. Ik ben bezig met het schrijven van een boekenserie en heb inmiddels de eerste twee delen af. Eerst was het alleen voor mezelf, omdat ik het leuk vind om te doen, maar sommige mensen die het hebben gelezen zeggen dat het echt wel een goed boek is en dat ze het leuk zouden vinden als er ook een 'echt' boek van komt. Nu wil ik dus eigenlijk mijn boeken gaan uitgeven in eigen beheer, gewoon zodat een paar mensen die geïnteresseerd zijn het boek kunnen kopen, zoals mijn vrienden en familie en gewoon iedereen die de boeken graag zou willen lezen. Ik ben niet van plan om het groots aan te pakken en ik wil er ook niet mijn beroep van maken of zoiets. Het is gewoon als hobby. Maar nu lees ik dus allemaal verhalen over dat je als schrijver ingeschreven moet staan bij de KvK. Is dat zo? Want dat lijkt mij allemaal een beetje onnodig gedoe voor wat ik wil. Ik wil gewoon dat een paar mensen die dat willen mijn boek kunnen kopen en lezen. Verder niet. Ik wil geen ISBN en dat soort dingen erom heen. Ik wil het gewoon een beetje klein houden. Zijn er meer mensen hier die zoiets hebben gedaan? En zijn er misschien mensen die nog tips voor mij hebben? :) Alvast heel erg bedankt!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat was ook mijn ervaring, en het verzenden was heel duur. De prijs daarvan veranderde tevens zo vaak en is zo lastig op te zoeken -teveel service op een website is ook niet goed - dat ik afhaakte. Ik wil gewoon heel nederlands weten wat ik kwijt ben, voor ik ja zeg tegend e koop. Erger me al voldoende aan de nontransperantie van binnen en buiten de bundel bellerij, "handige" actietarieven voor gas en electra en wekelijks wisselende ziektekostenpolisvoorwaarden.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Enige grote minpunt van Lulu is dat de levertijden soms erg lang zijn. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar tijdens mijn experimenten (paar jaar geleden) duurde het wel een aantal weken voor het boekje op de mat viel.
Hangt ervan af welke manier van verzenden dat je kiest, ze hebben vier opties geloof ik. De boeken worden vaak gedrukt in Spanje, of in de VS. Dan duurt het bij normale verzending, en zekere bij grotere oplagen, allicht wat langer dan je zou willen. Laatste keer was het bij mij binnen een paar dagen gepiept, maar toen had ik voor een iets duurdere optie gekozen, waarbij je je pakketje dan wel kan volgen. Wellicht zetten ze dan ook wat meer haast achter het drukken.