Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

proeflezers gezocht voor heftige literaire roman

Hallo forum

Mijn naam is Celestine en ik zoek proeflezers voor mijn boek.

Het is een gewaagde roman over seks, seksueel misbruik, emancipatie, onderdrukking en vrijheid. Het speelt op een eiland dat al 200 jaar geisoleerd is, en waar een maatschappij gevestigd is waar vrije seks de norm is. In dat decor worden veel rollen en verwachtingen aangaande seksualiteit drastisch omgedraaid. Ondanks dat bevat het veel parallellen naar onze eigen wereld, en zit het vol met verborgen hints naar literatuur, actualiteit en maatschappij. 

Het zou mijn debuut moeten worden, maar dat hangt natuurlijk van uitgevers af. Er is al eens een aantal ronden redactie overheen gegaan. 

Ik zoek niet per se redacteuren, omdat ik denk dat er al genoeg geredigeerd is; ik ben meer opzoek naar algemene lezersindrukken en commentaar op de grote lijnen. 

Voor tips over uitgevers en hoe dat aan te pakken sta ik ook open, want dat schijnt nogal een moeizaam proces te zijn. 

Graag hoor ik van jullie...

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Je kan een behoorlijk fragment op Proeflezen plaatsen - dan kunnen de forummers er hun zegje over doen. Hopelijk geeft je dat het inzicht dat je nodig hebt.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Therese, 

dank voor je aanvulling. Ik wist dat op zich al. Ik ben niet op zoek naar commentaar op een fragment. Ik heb al voldoende commentaar op verschillende fragmenten gehad. Waar ik nu naar op zoek ben is hoe het valt als geheel. 

Als ik een fragment plaats dan vallen allerlei dingen zoals de algehele structuur en samenhang met de rest weg, terwijl het me daar juist om gaat. 

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik wil misschien wel proeflezen, maar dat kan ik pas beslissen als ik eerst een kort fragment heb kunnen zien.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Ostinato

Goed punt. Ik heb de eerste bladzijden van hoofdstuk 1 onder proeflezen geplaatst, titel "verschrompeld geluk". 

Kijk maar even of dat uitnodigt tot meer. 

 

groet, Celestine