Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

vraagtekens bij uitroeptekens

Eigenlijk twijfel ik tussen stijl en techniek, en dit forum om mijn vraag te stellen. Toch heb ik maar voor deze gekozen. Het betreft uitroeptekens. Sabarinde en ik zijn druk aan het herschrijven. Zoals jullie misschien wel weten hebben we een boek samen in een marathon geschreven. Het gaat er in het verhaal best heftig aan toe en daardoor moeten wij, Saabje en ik, nogal eens een uitroepteken gebruiken. Ook volgens de Heer Renkema. Toch vinden wij dat die dingen zich best wel een beetje veel manifesteren. Kan dat zonder irritant te worden? Welke regel houden jullie aan in zo'n geval? Wij wachten met spanning op jullie reacties en danken jullie al bij voorbaat. Hierbij een stevige Pluisebollengroet.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik gebruik ze ook regelmatig, al probeer ik ze wel te doseren. Ik weet nog niet wat de corrector ermee gedaan heeft, even afwachten totdat ik een proefversie krijg.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je niet af en toe iets gebruiken als: "Nee, ga niet weg," riep ze hard. (Aanhalingstekens natuurlijk ook vrij interpreteerbaar. ;)) Dan vermijd je veel uitroeptekens en is toch duidelijk dat ze wat harder praat.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat het nou over vraagtekens of uitroeptekens? :? Anyway, volgens mij moet je dat een beetje op gevoel doen. Niet te veel, maar wat is te veel? Doe gewoon zoals jij het lekker vindt klinken, als de proeflezers of uitgever het er niet mee eens izjn, hoor je het vanzelf.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps MichaM, die uitroeptekens zaten me zo dwars, dat ik topic met vraagtekens opende. :o Het zijn natuurlijk uitroeptekens!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doseren, schrap maar alvast de helft kan ik al ongezien zeggen :nod: Als je altijd schreeuwt word je nooit gehoord.