Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Knokkels

Mijn personage houdt haar glaasje zo stevig vast dat haar knokkels wit zien. Maar bestaat dat wel, knokkels? Of zijn het kneukels (ze verkneukelde zich?) vingerkootjes zijn dan weer de stukjes tussen je knokkels. Ik ben mijn war kwijt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van Dale zegt: knokkel knok·kel de (m.); -s voor de etymologie zie kneukel 1 · kneukel, vingergewricht, vooral zoals het zich vertoont wanneer men de vingers of de hand buigt 1 · met een knokkel tegen het raam tikken 1 · de handen wringen tot de knokkels wit zien 1 · iem. op de knokkels geven bestraffen 2 · (metonymisch) benige vinger

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knokkels zijn die harde bobbels tussen je vingers en de rug van je hand. Bedoel je die?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh dank je Zjors. Ik had het zo geschreven maar kreeg ineens zo'n sterke associatie met een kokkel dat ik niet meer wist of het juist of fout was. Ja Waus, die bedoel ik, merci. Hoe gaat ie?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, het is je duidelijk :) En ach, het gaat. Het duurt alleen nog ff voor ik weer kan zeggen dat t ook echt gaat.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waussie, wat is er nu? Het gaat volgens mij helemaal niet zo lekker met je op dit mmoment. :tear: Gaat het op school wel een beetje? :thumbsup: Nog even en je hebt vakantie. Zou je daar van opknappen? :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jacqueline nee daar knap ik zeker niet vanop ;) En nu back on topic, dit topic is van Runaway. Ik wil er even liever niet over praten... sorry.