Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Niets of niemand

Ik blijf ernaar kijken, maar behalve de neushoorns is er niemand. Ik blijf ernaar kijken, maar behalve de neushoorns is er niets. Welke van de twee is goed? EDIT: Ik blijf ernaar kijken, maar behalve de neushoorns is er niets en niemand. Die zin kan niet want zo denkt de ikpersoon niet.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
vertrouw niet op mij Waus, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat beiden goed zijn. Alleen bij de tweede zin moet er volgens mij een dubbele punt volgen waarna uitgelegd wordt wat er niet is, dus zoiets als.....niet: geen mensen, geen beesten, geen planten (etc)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou voor '... niemand' kiezen. Dat kan voor dieren en mensen. Ik neem aan dat je hier namelijk geen planten bedoelt. Wat betreft de EDIT: daar kan ik me helemaal in vinden. Een persoon denkt niet zo ingewikkeld ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig om te zien dat Rianne en Appel meteen in de VT beginnen met de zin te herschrijven :) Ik ga voor Riannes optie, samen met die van Sabarinde, de tweede zin erbij. Ik blijf zowel 'niemand' als 'niets' raar staan vinden :P Ik blijf ernaar kijken, maar behalve de neushoorns zie ik bijna niks. Alleen een paar vage vlekken waar de regen minder is - vast die bomen van vannacht. En die bomen - daar kwamen ze vannacht langs.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
t Klinkt wel goed hoor.. die laatste zin. 'Ik blijf ernaar kijken, maar behalve de neushoorns zie ik bijna niks'. 'Alleen een paar vage vlekken waar de regen minder is - vast die bomen van vannacht'. --> deze zin vind ik wat vaag.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D die bomen zijn ook vaag. Wat is er vaag aan dan?
Vermoedelijk het deel 'waar de regen minder is'. Wellicht dat het zo iets duidelijker is: Alleen op de plekken waar het minder regent zie ik vage vlekken - vast die bomen van vannacht.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nu doe je net alsof de vage vlekken bomen zijn of zo.. ik vind de zin ook niet echt sterk. Ik snap wat je bedoelt.. omdat er bomen staan zijn er minder vlekken te zien toch? Maar het leest niet echt lekker.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het regent daar zo hard dat de bomen (zo'n 250 meter ver weg?) alleen nog als vage vlekken te zien zijn. Dat bedoel ik :P

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik bleef ernaar kijken, maar ik zag alleen de neushoorns"? Of past dat niet tussen de rest?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik zag niets behalve neushoorns, hoe lang ik ook bleef kijken" Kan dat ook? Of heeft de zin nu een andere betekenis gekregen?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, dubbele ontkenning mag niet, dat zal ik onthouden :) Ik blijf ernaar kijken, maar behalve de neushoorns zie ik bijna niks. Alleen bij hen een paar vage vlekken in de regen - vast die bomen van vannacht. Zo beter? Wat een k*tzin wordt het zo :D (@Rianne dat was wel duidelijk :P )

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Waus, dat ken ik: hoe meer je naar je zin gaat kijken, hoe meer onzeker je kunt worden over hoe het eigenlijk moet.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen een paar vage vlekken dwars door de regen heen - vast die bomen van vannacht.
Met de bomen in mn achterhoofd die ze de afgelopen nacht hebben gezien, klopt deze zin helemaal. En nu vind ik m ook beter dan die je daarvoor schreef. ;)