Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Die zonneklep van een auto?

Hallo, weet er iemand de juiste benaming voor die zonneklep vooraan in de auto? Dat ding waar in de betere modellen aan de achterkant een spiegeltje in verwerkt is. Of bestaat daar geen woord voor?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jak. Tja, dan moet het maar. Een zonneklep. Ze klapt de zonneklep naar boven en bekijkt zichzelf in het spiegeltje. Ze lijkt wel tien jaar ouder. Is dit duidelijk zo?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen nadat jij de vraag over de zonneklep stelde, daarvoor had ik er nog nooit van gehoord :P maar het is duidelijk zo ja.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze klapt de zonneklep naar boven en bekijkt zichzelf in het spiegeltje. [...] Is dit duidelijk zo?
Ja, het is wel duidelijk, maar moet ze de zonneklep niet naar beneden klappen om zichzelf in het spiegeltje te bekijken? ('De klep naar boven klappen' vind ik trouwens niet zo mooi gezegd).

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, in onze auto kan dat in twee standen: eerst naar voren schuiven en dan naar beneden klappen of meteen naar beneden klappen. We hebben zo'n heerlijk, veel lichtdoorlatend ding dat je naar voor en achter kunt schuiven, maar het heet nog steeds een zonne(scherm)klap, met uiteraard een spiegeltje waar ook weer een schuifje voor zit. Ik vraag me nu pas af, waarom al die schuifjes overal zitten. het is toch een zónneklep?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mariejeanne: Ja, ze moet de zonneklep inderdaad naar beneden klappen om zichzelf in het spiegeltje te bekijken en nee, het is niet mooi gezegd. Het is ook zo'n lelijk woord. Ik denk dat ik gewoon iets anders ga bedenken dat ze doet. @Jacqueline: Ik denk dat ik gewoon ga schrrijven dat ze in de zijspiegel kijkt. Simpeler, minder klepjes. Ik ben trouwens naar je boek gaan kijken op de Lulu-site. Ziet er leuk uit. Heb het proefstukje ook gelezen. Knap gedaan. @ Waus: De hele zin past gewoon niet zo in het verhaal. Ik ga het gewoon verbouwen.