Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

[uitdrukking] De ballen wel of de ballen niet

Hoe zeg je het eigenlijk: 'Je hebt er de ballen verstand van.' Of: 'Je hebt er niet de ballen verstand van.'

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar zo langzamerhand begint het probleem zich te ontrafelen. Als je zegt: 'Ik heb er de ballen verstand van,' dan heb je er géén verstand van. Als je daarentegen zegt: 'Ik heb er niet de ballen verstand van', dan heb je er nog mínder verstand van. Dus als er ballen in het vizier komen, is er gewoon op geen enkele manier verstand bij. En dat wisten we eigenlijk ook wel.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kauwgomballen ook nog, Ros. En toverballen. Soepballen. Matzesballen. En ben je zo dol op gehaktballen? Je noemt ze twee keer in je rijtje. O ja, en spierballen, natuurlijk. Hoe kon je die vergeten.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
biljartbal, niet te vergeten en basebal Boterbal honkbal oefenbal oogbal en openingsbal: mag ik deze bal van u?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Honkbal staat er niet tussen.... Maar ik weet ook niet zekker of je daar Hockeybal mee bedoelt ? Er zijn dus zoals je ziet heel veel woorden met bal (len). Door wie zouden die woorden bedacht zijn ? Ik bedoel, een iemand is met dat woord begonnen en door de menigte overgenomen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Spyche, honkbal hoort er ook bij, en kerstbal (twee keer: één voor in de boom, en één voor bij te dansen) mottenbal en hengstenbal

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Excuus Psyche, zoals Waus al zei: ik schreef je naam verkeerd en dat is heel jammer. En ik moest denken aan Toon Hermans. Die studeerde psychologie en hij studeerde psychiatrie, omdat hij ervan hield om dingen te studeren die met psy begonnen. Staat de sambabal er al bij? En de vuurbal en het nieuwjaarsbal? Psyche, kan jij misschien alle ballen op alfabetische volgorde zetten, zodat we makkelijker kunnen zien welke ballen er dubbel, of erger, er helemaal niet bijstaan?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mogen de gewone testikels, die ballen er ook nog bij, de zaadballen? iemand met ballen, heeft er dus gen verstand van. Niet dat dit iets nieuws is...... :wink: geen verstand van ballen hebben, dat wordt voor sommigen toch wel heel erg lastig. :unibrow:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een hele goede! we zijn Bowling bal vergeten!! (nog dom van me ook omdat ik zelf op deze (sport zit). schoot me te binnen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zoals Waus al zei: ik schreef je naam verkeerd en dat is heel jammer. En ik moest denken aan Toon Hermans. Die studeerde psychologie en hij studeerde psychiatrie, omdat hij ervan hield om dingen te studeren die met psy begonnen. Ik snap dat je Toon Hermans bedoeld die Psychelogie studeerde, maar wie bedoel je ermee die Psychiatrie studeerde ? Wie hield ervan om te gaan studeren als het maar begon met Psy ? Ja hoor ik zet de ballen wel ff op een rijtje.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na deze hele forum te hebben gelzen en alles op een blaadtje te hebben gezet, begon weldra de puzzel om het op alfabetische volgorde te zetten. Ik ondekte er nog een paar die er niet tussen stonden. Bamibal Bowlingbal balboekje boekenbal biljartbal basebal boterbal bitterbal corpsbal doggybal gehaktbal galabal golfbal hockeybal handbal hofbal honkbal hengstenbal korfbal kauwgombal kerstbal (1) kerstbal (2) mottenbal Matzesbal nasibal nieuwjaarsbal Pingpongbal slijmbal soepbal spierbal sambabal sneeuwbal toverbal teelbal tennisbal uilebal voetbal vuurbal zaadbal zwerkbal Jemig nou dit waren ze allemaal hoor !! van jouw lijstje dan...

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PSYche, hartelijk bedankt voor je sportieve antwoord op de uitdaging. Klasse. En het nuttige effect is, dat je nu meteen kan zien, wat er ontbreekt in de ballenbak. Namelijk: de SPEELBAL

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie zijn ook sambal nog vergeten! Enneh: Europacupvoetbal amateurvoetbal bijbal bal bamibal basketbal bedrijfsvoetbal biljartbal bitterbal blaasvoetbal boekenbal cornerbal corpsbal cricketbal croquetbal cupvoetbal deegbal effectbal galabal gehaktbal gombal gummibal handbal hockeybal hoekbal hofbal honkbal kaatsbal kegelbal kerstbal kinderbal klompenbal kolfbal kopbal korfbal kuifbal maasbal minivoetbal mottenbal nasibal oefenbal oogbal paniekvoetbal pelottebal pluimbal profvoetbal raketbal rugbybal sambal samenbal slagbal snijbal sneeuwbal soci�teitsbal speelbal spierbal stormbal strandbal stroopbal teelbal tennisbal terugspeelbal totaalvoetbal toverbal trekbal uilenbal vangbal vederbal veldvoetbal vleesbal voetbal volleybal vuurbal zaadbal zaalhandbal zaalvoetbal Een handige tip: Rick's woordvinder op internet. Ik gebruik hem regelmatig voor dit soort dingen. :-) Je kunt er zoeken op lettercombinaties.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En skippybal, zal ik de genoemde ballen er nog bij zetten? Hoe meer woorden hoe meer vreugd.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Psyche, doe dat maar, het streven is naar een honderd procent complete ballenverzameling, mede dankzij de tip van Wammes.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de ballen van Wammes wel leuk, maar na 'voetbal' past niet: 'profvoetbal' en 'zaalvoetbal'. Ze zijn niet geschikt voor de lijst, omdat ze geen ballen zijn, maar spellen. Korfbal = ook een spel, maar toch met een andere bal dan een voetbal en daarom kan hij wel in het rijtje.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal eens. En wat natuurlijk absoluut niet mag, is bijvoorbeeld: Balkan (tt) en balkon (vt)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ze op de Balkan op het balkon met de bal konden... hohoho... het leek wel ballet, en met een beetje zang erbij werd het zelfs een ballade. Maar aan het eind hingen ze met zijn allen over de balustrade. Was dat balen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ze op de Balkan op het balkon met de bal konden... hohoho... het leek wel ballet, en met een beetje zang erbij werd het zelfs een ballade. Maar aan het eind hingen ze met zijn allen over de balustrade. Was dat balen.
:lol:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hebben we de kinderboekenbal al? Nee, het is echt 'de' kinderboekenbal. Het is een bal met buitenop namen van beroemde kinderboeken.