Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

biouur?

Wat is het, biouur of bio-uur of wat anders? Voor degenen die niet meer op school zitten: bio = biologie, uur = lesuur. Je spreekt het zeker uit als bie-joo-uur maar hoe je het schrijft... ik zou het echt niet weten. Wie wel?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, zo noemt de hoofdpersoon dat niet, dat is ook meer iets voor de wat minder jonge mensen :wink:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn oudste zit in de brugklas en die zegt alleen het vak, dus dan zou het gewoon biologie zijn. Oke, meestal zegt hij er nog 'stom' erbij

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha. Dank je Saralitse, ik kan weer verder (raak echt afgeleid van het schrijven door zulke stomme dingetjes, vet irritant :confused: ).

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen dank Waus, maar misschien moet je op meer reakties wachten. Ik woon in de Randstad, misschien is het elders in het land wel heel anders.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat mij betreft: bio-uur. Het streepje vanwege de mogelijke klinkerverwarring (o+u=ou), verder analoog aan bioritme. Past in het rijtje bio-uur, gymuur, keuze-uur. Met de talen gaat het niet op en draait het om: uur Frans, uur latijn etc. Afkomstig van lang geleden maar wel uit de Randstad, zou dat echt zo verschillen?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn zoon zegt: "Gatver, het eerste uur bio." Of als hij een minder slechte bui heeft: "Shit, het eerste uur plantjes turen."