Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waar moeten hier de komma's? 1 zin!

Hallo, Ik ben bezig met het redigeren van mijn tekst. Ik heb 1 zin waar ik maar niet uitkom. Waar moeten de komma's komen, of komen er juist geen komma's in? Dit is de zin Hij bedacht zich later dat het maar goed was dat ze op Jadex zulke goede uitvinders hadden. Wordt dit Hij bedacht zich later, dat het maar goed was, dat ze op Jadex zulke goede uitvinders hadden. of Hij bedacht zich later dat het maar goed was, dat ze op Jadex zulke goede uitvinders hadden. of Hij bedacht zich later, dat het maar goed was dat ze op Jadex zulke goede uitvinders hadden. Of helemaal geen komma's? Ik weet het niet meer! Alvast bedankt! Gr. Anouska

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is je eerste alternatief goed. Voor elke 'dat' een komma plaatsen. Maar het leest wel wat minder makkelijk. Vind je dat belangrijk(er), dan zou ik voor alternatief nr.2 gaan.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan je die hele zin niet omgooien? Hij loopt niet lekker. En ben je meteen van dat kommaprobleem af :wink:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zou zeggen de derde keuze. Maar het is misschien het beste Waus' idee op te volgen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik maak er denk ik dit van: Op Jadex hadden ze gelukkig erg goede uitvinders, bedacht hij zich later. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja ik hoor dus een komma bij: Hij bedacht zich later.........dat het maar goed was dat ze op Jadex zulke goede uitvinders hadden. Maar op een gegeven moment hoorde ik overal pauzes. Maar misschien is dat omdat je er zo mee bezig bent. :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik maak er denk ik dit van: Op Jadex hadden ze gelukkig erg goede uitvinders, bedacht hij zich later. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Deze vind ik veruit het beste. En als je toch voor je eerste zin gaat, dan helemaal zonder komma's. Ik hoor nergens een pauze. Gek kun je worden, van je eigen brouwsels. Héél herkenbaar!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor de tips. Ik heb er het laatste van gemaakt. Op Jadex ..... Dat loopt inderdaad lekkerder :) Haha en ik ben niet de enige die gek wordt van mijn brouwsels, mijn vriend zit hier op de bank te luisteren naar hoe ik steeds elke zin hardop aan het lezen ben, met verschillende intonatie :D

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, hier vaak ook van die maffe taferelen. 'Is er iets, je kijkt zo boos/verdrietig/bang etc.' als ik aan het schrijven ben. Of dat ik opeens één woord hardop zeg, of moet lachen. Gelukkig weten ze thuis meestal wel waar het vandaan komt.