Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

in of met ?

Wat is beter? vertel het verhaal IN je eigen woorden of MET je eigen woorden? gaarne jullie advies

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou zeggen 'met eigen woorden'. Maar 'in je eigen woorden' klinkt ook niet heel erg. Ik zou 't niet kiezen, omdat je niet in woorden kan zitten. :P

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beide zinnen kunnen, het zijn beide goed nederlands. Ik denk dat je moet kiezen voor die woorden, die het beste passen bij de doelgroep waar deze woorden voor bedoelt zijn. Die keuze is aan jouw. :)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"in je eigen woorden" is het meest gangbaar. Ik hoorde het op school tenminste steeds, als je weer eens iets in je eigen woorden moest vertellen in plaats van het uit het boek overschrijven. "een verhaal met je eigen woorden vertellen" klinkt voor mij alsof je het verhaal met zelfbedacht, je EIGEN woorden vertelt.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het betreft een verhaal in een hoofdstuk dat aan mij wordt verteld. Ik moet een keuze maken: Ik zal je het verhaal vertellen IN haar eigen woorden of Met haar eigen woorden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat MichaM zei. Ik kwam 'vertel in je eigen woorden' ook vaak genoeg tegen in mijn schoolboeken Nederlands.