Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

stenen contructie

Als je het hebt over een stenen bouwwerk en je wilt duidelijk maken dat de stenen zonder onderbrekingen en fouten op elkaar gemetseld zijn, gebruik je dan de uitdrukking: 'de blokken steen pasten naadloos op elkaar' of 'de blokken steen pasten naadloos in elkaar'? Ik heb het gevoel dat het dat laatste zou moeten zijn, maar lijkt het dan niet teveel alsof ze in elkaar gestoken zijn zoals je iets kunt bouwen met lego-blokjes? Ik weet het: dit is een slechte vergelijking, maar ik kan even geen betere bedenken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De blokken steen (het zijn zeker grote blokken?) pasten precies op elkaar. Op dus denk ik.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier 'n paar mogelijkheden: - De grote stenen blokken sloten vrijwel naadloos aan op de omringende stenen; - de grote blokken steen sloten vrijwel naadloos op elkaar aan; - de vrijwel naadloos op elkaar aansluitende stenen blokken vormden samen één groot machtig...

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit een ideetje? Het stenen gebouw zag er oersterk uit met nog geen cm ruimte tussen de stenen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Pehamo is een godin. Ik zou een foutloos iets en zonder onderbrekingen niet omschrijven met afzonderlijke delen maar als één geheel. cfr. het weiland margrietjes was een woelige zee of het weiland margrietjes was een discotheek waar jongens en meisjes gelijk dansten. (let niet op de metaforische waarde)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ligt eraan of je het over echte stenen hebt of over figuurlijke. Overdrachtelijk past iets naadloos in elkaar. Maar gewone stenen passen naadloos ... op elkaar.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op elkaar toch alleen boven op, dus de hoogte in? In de breedte passen ze dan volgens mij naadloos naast of tegen elkaar, zonder voeg die te zien is.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik maar voor de 'op' ga. Misschien dat ik als ik het later eens nalees, opeens een alternatief vind. Iedereen enorm bedankt voor het meedenken!