Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe noem je de inwoners uit Pompeii ?

Ik heb even een vraagje. Weet iemand misschien hoe je de inwoners uit Pompeii noemt ? Ik heb al gezocht op internet maar ik vind steeds verschillende manieren dus ik vraag me af wat het nou precies moet zijn.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kan Roomijs Veel verhalen over de stad zijn uit het Engels, Italiaans, Frans of Latijn vertaald. Dan krijg je in de nl vertaling soms de raarste vertalingen. En veel geschriften zijn oud en vroeger vervoegden ze vaak anders en er kan nog een reden zijn dat het niet altijd Pompeianen is: het is een beetje een gek woord en dan gaan mensen iets gangbaarders verzinnen (Pompeiers) en meestal wordt het woord omzeild. groetjes en schrijf je over die mooie stad? Ik las laatst een hele slechte detective erover en het leuke was dat hij als uitgangspunt de waterleidingen nam: die waren vergiftigd door de koperen leidingen. Toen de Vesuvius begon te borrelen waren de waterleidingen al vergiftigd en hij liet iemand dood gaan tussen de vissen van de mooie vijvers. Bij iets te vieren had iemand dit thema ook gebruikt succes!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het bij Pompeianen hou. Dat past ook het beste bij de rest van mijn verhaal.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Verscheidene keren Pompejanen gelezen, maar als jij Pomeianen wilt gebruiken, dan ga ik niet moeilijk doen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Latijnse naam is waarschijnlijk Pompeii. Pompeianen klinkt voor mij wel als goed Nederlands