Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kan dit?

‘Dat metalen ding, Ayleen!’ wappert Marc met zijn hand. Of beter: ‘Dat metalen ding, Ayleen!’ zegt Marc, wapperend met zijn hand. Andere variaties zijn natuurlijk ook mogelijk, maar het gaat me even om het eerste, of dat kan zo. Lijkt me duidelijk wat er bedoeld wordt, maar t staat een beetje gek? Alsof het handen gewapper de woorden laat klinken.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de laatste beter, Esther. De eerste vind ik wat vreemd. Of je moet ´m omdraaien. Marc wappert met zijn hand. ´Dat metalen......

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste omdraaien lijkt me inderdaad het beste. De tweede is niet verkeerd, maar klinkt ook niet zo mooi met die aanvoegende wijs.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan volgens mij allebei, maar ik zou gaan voor: ‘Dat metalen ding, Ayleen!’ Marc wappert met zijn hand.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edit: deze zin voeg ik net toe, maar ik snap ook niet waarom ik nu reactie gaf als ik er niet veel van weet. eigenlijk een beetje dom

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He EstherQ, je kunt een uitspraak inderdaad niet wapperen dus ik zou de zin veranderen. Ik vind wapperen wel een leuk werkwoord. groeten

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik pleit ook voor het voorstel van Corstiaan. Je hoeft in een dialoog niet voortdurend aan te geven wie wat zegt, als het uit het verloop duidelijk is. Mocht dat niet zo zijn, verbouw de dialoog dan zo dat er een eerder moment komt om dat duidelijk te maken.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraagje, Heeft hij het "metalen ding" in zijn (wapperende) hand?

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, hij wijst naar een klem. Het staat zo in de tekst: ‘Geef eens die klem, wil je.’ Hij wijst naar de werkbank. En even verderop: 'Dat metalen ding, Ayleen!’ Marc wappert met zijn hand. (of een andere variant)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, wat ben ik blij dat je het vraagt! Ik ben absoluut allergisch voor versies van die eerste zin. Lacht hij, knikt hij, wijst hij etc. :puke: Goed dat je de eerste optie verwerpt dus! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het uit de voorgaande tekst duidelijk is dat het om een dialoog tussen Ayleen en Marc gaat, dan zou het 'zegt Marc' zelfs wel weg kunnen. Dan wordt de zin over Marcs wapperende hand een losse zin. Iets als 'Hij wapperde (driftig, ongeduldig,...) met zijn hand.'

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan is de tweede versie de goede keuze.
Ben jij die persoon op de foto? Ik vind dat een mooie foto. Met die grijs tinten en die pijp. Dat spreekt een bepaald iets uit.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben jij die persoon op de foto? Ik vind dat een mooie foto. Met die grijs tinten en die pijp. Dat spreekt een bepaald iets uit.
‘J’ai besoin de la médiation d’autrui pour être ce que je suis.’ (Ik heb de tussenkomst van de ander nodig om te zijn wie ik ben).

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
JanJR, Ik heb af en toe het idee dat jij verdwaalt op dit forum. Zoals nu.
Dat klopt inderdaad. Het is een warboel van reacties en vragen en dingen die gedaan en gezegd worden. Eerlijk gezegd vind ik het een dikke bende hier. Maar jah, wie ben ik om daar over te oordelen? Regelmatig corrigeer ik mezelf. Als ik dan een reactie heb gepost die me niet aanstaat- dat ik hem dan weer aanpas. Of dat ik een reactie verwijder of vind dat ikzelf te ver ga met iets. Dat ik dit dan gewoon simpelweg verwijder. Soms gooi ik dan ook een reactie bij Dries neer met de vraag of hij het wil verwijderen. Zo deze week ook met een gedicht. Wanneer je kijkt naar mijn reeks met blogs die ik schreef. Dan zie je ook dat er twee zijn die helemaal verwijderd zijn. Alleen de titel bestaat nog. Soms snap ik de vragen hier ook niet die gesteld worden. Sommige dingen zijn zo duidelijk beschreven op deze website. En dan nog worden ze geplaatst. Dit is msischien dat ik denk vanuit de ratio. Iets wat er al staat hoef je toch niet meer te vragen? Dus jah, inderdaad, ik verdwaal hier regelmatig! Langzamerhand probeer ik me hier te beperken tot bepaalde dingen. Alleen maar aanwezig zijn of simpelweg wat lezen!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben jij die persoon op de foto? Ik vind dat een mooie foto. Met die grijs tinten en die pijp. Dat spreekt een bepaald iets uit.
‘J’ai besoin de la médiation d’autrui pour être ce que je suis.’ (Ik heb de tussenkomst van de ander nodig om te zijn wie ik ben).
Wel mooi!

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@JanJR, niet iedereen leest een heel forum door voordat hij of zij een vraag stelt. En niet iedereen gebruikt even makkelijk een zoekmachine. Als iemand geen zin heeft om op een vraag te antwoorden die al vaker is gesteld, doe het niet. Geen probleem. Ik denk dat Ellabella bedoelt met 'verdwalen op het forum' het zogenaamde off-topic gaan. Zoals hier, met je vraag aan verweij. Ook deze reactie van mij en de vorige twee van jou zijn geheel off-topic en dat maakt een forum en een onderwerp onoverzichtelijk. Misschien heb je iets aan deze reactie, misschien ook niet, het is niet bedoeld als kritiek, gewoon uitleg zoals ik het denk te zien :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iets wat er al staat hoef je toch niet meer te vragen?
Niet iedereen leest altijd keurig de uitleg, helaas. Jij wel dus :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
JanJR, Ik heb af en toe het idee dat jij verdwaalt op dit forum. Zoals nu.
Dat klopt inderdaad. Het is een warboel van reacties en vragen en dingen die gedaan en gezegd worden. .... Dus jah, inderdaad, ik verdwaal hier regelmatig! Langzamerhand probeer ik me hier te beperken tot bepaalde dingen. Alleen maar aanwezig zijn of simpelweg wat lezen!
Dat viel mij op. Dit forum is als een ingewikkelde gangenstelsel. Aan jouw reacties meen ik soms af te lezen dat je reageert op wat er als laatste gezegd wordt en dat je bij wijze van begint over het behang in plaats van over dat wat er op tafel ligt waardoor het lijkt alsof je een verkeerde kamer binnenstapt. Zoals Esther zegt, dat is off topic. Voor diegenen die gericht zoeken naar iets, is dat soms ruis op de lijn. Van mij mag je lekker doorgaan met het heen-en-weer schieten door de gangen. Maar één tip: een bordje "onderwerp X" brengt je naar onderwerp X. Ook bij het simpelweg lezen is dat nuttig om te onthouden.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
JanJR, Ik heb af en toe het idee dat jij verdwaalt op dit forum. Zoals nu.
Dat klopt inderdaad. Het is een warboel van reacties en vragen en dingen die gedaan en gezegd worden. .... Dus jah, inderdaad, ik verdwaal hier regelmatig! Langzamerhand probeer ik me hier te beperken tot bepaalde dingen. Alleen maar aanwezig zijn of simpelweg wat lezen!
Dat viel mij op. Dit forum is als een ingewikkelde gangenstelsel. Aan jouw reacties meen ik soms af te lezen dat je reageert op wat er als laatste gezegd wordt en dat je bij wijze van begint over het behang in plaats van over dat wat er op tafel ligt waardoor het lijkt alsof je een verkeerde kamer binnenstapt. Zoals Esther zegt, dat is off topic. Voor diegenen die gericht zoeken naar iets, is dat soms ruis op de lijn. Van mij mag je lekker doorgaan met het heen-en-weer schieten door de gangen. Maar één tip: een bordje "onderwerp X" brengt je naar onderwerp X. Ook bij het simpelweg lezen is dat nuttig om te onthouden.
Dat klopt inderdaad. Ik ga nu ook op beperkte onderwerpen reageren. Het is leuk te reageren op nieuwkomers. Ook wel sociaal. Maar het verwardt me omdat ik van mezelf alles moet volgen wat er gezegd wordt. Simpelweg is dat hier niet bij te benen. Daar ben ik wel achter. Je hebt ook helemaal gelijk dat het ruis op de lijn geeft. En inderdaad het behang zie ik eerder dan de tafel. Waar ik een verband zie tussen dingen. Ziet een ander dat niet. Nu ben ik ook bezig om mijn lijst van gevolgde onderwerpen te beperken.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik realiseer me dat ik in het begin (ben ik nu al zo solbejaard??) dat ook deed. Ik lees nu -door tijdgebrek- eigenlijk alleen specifieke onderwerpen. Als je uitgekeken bent op het behang-kijken :D dan vind je vast dat wat je leuk vindt. Sol lekker verder!