Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Taalweetje van vandaag stopt ermee

Vandaag ontving ik een mail van één van de bijdragers aan de Onze Taal-Taalkalender. Ik werd er op attent gemaakt dat de topics 'Taalweetje van vandaag' een bijna directe kopie van de kalender zijn. Noem me naïef, maar ik dacht al de hele tijd dat dit zelfverzonnen bijdragen waren. Ik kan er eerlijk gezegd met mijn verstand niet bij dat schrijvers (die zelf altijd heel fel zijn op overtredingen van auteursrecht) de hele scheurkalender(s) op internet gaan zetten. Ik ben hier behoorlijk ontstemd over moet ik zeggen. Om juridische problemen voor deze site te voorkomen zijn alle vijf de taalweetjes-onderwerpen direct verborgen. Auteursrecht mensen! Let erop! Het werkt twee kanten op!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, dat vind ik toch wat al te gemakkelijk. Ik ben de oorspronkelijke starter van het topic en heb minimaal een jaar lang dagelijks gepost. Als er iemand op het idee had moeten komen, dat het niet in de haak was, dan was ik het wel. Maar goed. Het is met een sisser afgelopen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dargor, ik ben dus niet de enige die van slag was. Jij lijkt er makkelijker mee om te kunnen gaan, ik heb meestal wat tijd nodig om weer bij te benen. @ Zjaan, ook een beetje down: ik dacht werkelijk dat ik de enige was die het me zo aantrok. Ik heb ook mijn excuses aangeboden, omdat ik het van thuis uit zo aangeleerd ben ... Je hebt ook niemand meegetrokken, Dargor heeft zich aangeboden om het over te nemen tot het einde van het jaar. Met enig geharrewar door mijnentwege hebben Ariadne en ik de boel overgenomen. En ik deed het vol overgave, probeerde er telkens iets leuks bij te plaatsen. Inderdaad, gedane zaken nemen geen keer. Mijn kalender heeft zijn weg gevonden in de kachel en is tot stof en as vergaan. De eerste en dan ook de laatste die ik ooit gekocht heb! Ik heb Eigen al veel succes toegewenst en bemerk dat het nieuwe topic bijzonder veel aandacht trekt. Mensen die bij het ter dood veroordeelde taalweetje nooit reageerden, nemen nu deel ... Het is dus zo dat alles wat je hier schrijft ooit ergens op het internet kan verschijnen? Het is dus opletten geblazen, al zal ik toch laten weten wanneer ik eindelijk oma geworden ben :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat ik me afvraag is waarom er nooit eerder iemand op de deur heeft gebonsd. Het is zo vaak genoemd waar het taalweetje vandaan kwam. Ik heb geen verstand van auteursrechten, dus mij zou het nooit opgevallen zijn. Niemand hoeft zich te verontschuldigen. Waarom zou je je excuses aanbieden voor iets waarvan je het kwaad niet wist. Ach, een kleinkind op internet is zo verkeerd nog niet, Lien. Baby-smiley.