Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ongemakkelijk 'krom'?

'Zegt dan, wat ongemakkelijk: ...' Kun je dit volgens jullie zo schrijven?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...zegt dan, wat ongemakkelijk, "blablabla". Zo kan het wel, die dubbele punt moet je hier niet gebruiken. Je kunt natuurlijk ook overwegen om het anders te doen. Zoiets misschien: Wat ongemakkelijk zei hij: "blablabla". of .... voelde zich wat ongemakkelijk toen hij "blablabla" zei. Zo kun je meer variaties bedenken, en dan kijken welke het best past in jouw verhaal. Succes :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelfs die komma is volgens mij niet nodig. Wat ongemakkelijk vervolgde hij: "... lichtelijk ongemakkelijk zegt hij: "....

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Slecht op zijn gemak" is een mooier alternatief. "Ongemakkelijk" lijkt zo erg op een vertaling van "uneasy".

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of vervang de 'tell' 'ongemakkelijk' door een 'show'. Laat zien waarom hij ongemakkelijk is (met voeten schuifelen, spelen met een lok haar oid), dan kun je het woord 'zegt' ook vermijden (een woord dat in dialogen erg vaak voorkomt; een beetje variatie kan dan geen kwaad).

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier is show veel beter dan tell. Ik zou er zelf voor kiezen te benoemen waarom het ongemakkelijk klinkt, in plaats van te schrijven dat iemand ongemakkelijk praat. edit: Ik zie nu pas de post van Ajstinad :lol:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sekhmet, Jascha, Ajstinad en Dargor, bedankt voor jullie suggesties. Punt is dat ik maar 60 woorden heb (het Espresso verhaal). Ik heb nu twee zinnen aan elkaar geplakt en daarbij het 'slecht op zijn gemak' van MichaM gebruikt. Dat maakt dat er - op dit moment - 54 woorden van mezelf overblijven. MichaM, bedankt voor jouw vier woorden.