Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoeveel schrijfprojecten tegelijk?

Ik vroeg me af met hoeveel schrijfprojecten zijn jullie tegelijk bezig? Ik ben zelf bezig met een chicklit verhaal en een verhaal voor mijn schrijfclubje.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom kies je er niet gewoon eentje uit, waaraan je blijft schrijven, wat er ook gebeurt? Of lukt dat niet voor jou?
Tja, ik probeer het... iedere keer weer, maar ik kan gewoon niet van de ander boeken afblijven. Ik ben van plan om er een serie van te maken, maar ik moet zeggen dat ik meer aan deel 3 aan het schrijven ben, dan aan 1. Deel 2 staat momenteel op een laag pitje. Ik moet dat in de toekomst toch echt veranderen.. (ja, dat vind ik zelf) want anders bestaat er een kans dat ik ergens de fout in ga... en dat moet natuurlijk niet gebeuren.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben dit jaar begonnen aan 2 romans, maar ben de laatste tijd vooral met 1 bezig. Tegenwoordig probeer ik zo min mogelijk "schrijfprojecten" te hebben, omdat het verwarrend kan werken. Als ik echter geen inspiratie heb schrijf ik een verhaal vanuit een idee dat op dat moment in me op komt. Ik heb veel op internet gelezen dat je het beste maar 1 verhaal kunt hebben waar je op dat moment mee bezig bent. En dat probeer ik nu dus ook, want een tijd geleden was ik met 5 dingen tegelijk bezig en dat werkte gewoon niet (voor mij niet, in ieder geval).

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig aan de SLAU wedstrijd, het bomen-bundelverhaal en ben van plan om ook aan de wintervertelling-wedstrijd mee te doen. Maar dat is de laatste. Dan begin ik weer aan mijn 'echte' verhaal. Want ik merk dat afwisselen wel werkt met kortverhalen, dan is het zelfs stimulerend, maar het houdt het schrijven van een lang verhaal wel tegen bij mij. Ik heb zo'n negen verschillende verhaallijnen en moet mijn hoofd er echt bij houden, anders gaat het mis. Deze wedstrijdzomer was een lekker tussendoortje, dat wel.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk nu een idee voor een roman uit en alle andere 'invallen' die ik krijg (verhaalideeën, noem ik ze) schrijf ik op in m'n Moleskine - dient 'ie toch ergens voor. Intussen schrijf ik korte verhalen (Elle, SLAU, wintervertelling, Lava) om me te trainen. Het lukte in ieder geval in de vakantie. :)

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijf aan mijn 1e roman. daarnaast artikelen en bezig met een kort verhaal en column. om de zaak fris te houden; als ik vastzit in ene verhaal, schakel ik over naar het andere net als velen van jullie

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Momenteel ben ik bezig met het uitwerken van de plot van mijn nieuwe verhaal. Daarnaast schrijf ik af en toe een ander verhaal, maar in mindere mate. Mijn nieuwe verhaal is immers veel spannender en ook leuker om aan te werken.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb meestal verschillende verhalen in mijn hoofd. Schrijf eerste alinea's met een paar zinnen die dan in me opkomen. En hoe ik denk dat ze verder moeten. Maar dat betekent niet dat ik er aan ga werken. Af en toe bekijk ik deze ideeën, en als ik er eentje zie waarvan ik weet dat ik 'm af kan schrijven, dan doe ik dat. Schrijvend werk ik maar aan één (maximaal twee) projecten tegelijk. Eerst iets afmaken voordat ik verder kan. Dat is wel iets wat onderhuids zit. Ik zou wel aan vijf verhalen tegelijk willen schrijven, maar dat lukt me bijna niet.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben ook met één groot verhaal bezig. Verder heb ik nog wat onaffe kinderverhalen op mijn laptop staan. Daar zou ik evt zo mee verder kunnen. Als ik wil, of met deze even vastloop.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf altijd een heleboel schrijfsels tegelijk, omdat ik me soms beter kan vinden in het ene verhaal, soms in het andere. En als je niet kunt meeleven met de hoofdpersoon, hoe wil je dan verder schrijven? Het hangt er dus vooral vanaf in wat voor stemming ik ben...