erotiek of ... net niet
M'n roman evolueert zodoende dat er naar het einde toe heel wat erotisch gebeurt.
Wat vinden jullie hiervan? Geldt hier ook de regel: show don't tell. En hoe zou je dat doen?
Mercikes
‘Vind je het oké als ik Bach opzet?’
‘Hm.’ Ze nipt van haar witte wijn.
Ik zet me links naast haar in de zetel en neem een flinke slok van een glas rode wijn. De cellist speelt een weemoedige prelude. Mijn rechterarm rust op haar schouder en mijn linkerhand speelt plagend met het slotje van haar ecru bolero. Ze legt haar hand op mijn been en ze kneedt de binnenzijde van mijn bil. Mijn hand glijdt over haar chocoladebruine coltruitje en volgt als een zonnecorona de contouren van haar borsten. Ze buigt voorover en zet het glas op tafel. Ik maak dezelfde beweging en verlies mijn houvast. Hierdoor kan ik ook mijn glas op tafel zetten. Met haar vrije hand bevestigt ze opnieuw de grip. Haar hand op de mijne, de mijne op haar borsten. Haar lippen liefkozen voorzichtig de mijne, als waren ze breekbaar als de gedoofde lont van een kaars. Even later knabbel ik als een behoedzaam muisje aan haar oorlel. Het ritme van de ademhalingen verandert. Korte inademingen door de neus wisselen af met lange uitademingen door de mond. Ze knijpt harder in mijn bil. Mijn hand verdwijnt onder haar trui. Ik probeer haar beha los te maken maar plots schuift ze onderuit op de grond en zit ze op haar knieën voor me. Ze lacht geruisloos ondeugend en maakt de riem van mijn jeans los. Het geluid van het openen van de rits is in een andere toonaard als de cello suite. ...
Lijkt me een tikje te
Ik zet me links naast haar
En hoe kom je aan de
jawel hoor Eef, als je links
Ik ga bij zo'n beschrijving
Wat wil je ermee zeggen? Wil
Zo! Ik vind het wel wat
Ik vind er niks erotisch
nou aart... in dit stukje
Geforceerd literair, naar
Al die beschrijvingen vind
Zo zie je maar weer,