Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

erotiek of ... net niet

M'n roman evolueert zodoende dat er naar het einde toe heel wat erotisch gebeurt. Wat vinden jullie hiervan? Geldt hier ook de regel: show don't tell. En hoe zou je dat doen? Mercikes ‘Vind je het oké als ik Bach opzet?’ ‘Hm.’ Ze nipt van haar witte wijn. Ik zet me links naast haar in de zetel en neem een flinke slok van een glas rode wijn. De cellist speelt een weemoedige prelude. Mijn rechterarm rust op haar schouder en mijn linkerhand speelt plagend met het slotje van haar ecru bolero. Ze legt haar hand op mijn been en ze kneedt de binnenzijde van mijn bil. Mijn hand glijdt over haar chocoladebruine coltruitje en volgt als een zonnecorona de contouren van haar borsten. Ze buigt voorover en zet het glas op tafel. Ik maak dezelfde beweging en verlies mijn houvast. Hierdoor kan ik ook mijn glas op tafel zetten. Met haar vrije hand bevestigt ze opnieuw de grip. Haar hand op de mijne, de mijne op haar borsten. Haar lippen liefkozen voorzichtig de mijne, als waren ze breekbaar als de gedoofde lont van een kaars. Even later knabbel ik als een behoedzaam muisje aan haar oorlel. Het ritme van de ademhalingen verandert. Korte inademingen door de neus wisselen af met lange uitademingen door de mond. Ze knijpt harder in mijn bil. Mijn hand verdwijnt onder haar trui. Ik probeer haar beha los te maken maar plots schuift ze onderuit op de grond en zit ze op haar knieën voor me. Ze lacht geruisloos ondeugend en maakt de riem van mijn jeans los. Het geluid van het openen van de rits is in een andere toonaard als de cello suite. ...

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me een tikje te uitgebreid. Je beschrijft het in detail. Alleen de kleur van de bank mis ik. Maar wie ben ik? In ieder geval moet er uit: 1 'het behoedzaam knabbelende muisje' want dat jaagt alle erotiek op de kast. 2 'Korte inademingen door de neus wisselen...' doen hijgerig aan. 3 'Het geluid van het openen van de rits is in een andere toonaard als de cello suite. ...' Dat zal wel, ken de rits niet. Nooit lollig doen bij erotiek werkt ook tegen. Alleen maar een meninkje.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zet me links naast haar in de zetel en neem een flinke slok van een glas rode wijn. De cellist speelt een weemoedige prelude. Mijn rechterarm rust op haar schouder.... Als je links naast haar zit, dan kan je rechterarm volgens mij niet op haar schouder rusten,.. ....daar zit niemand. Misschien kun je dat links rechts beter weg laten. Gewoon schrijven. Ik zit naast haar....., mijn arm.. enz.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
jawel hoor Eef, als je links van iemand zit, kun je je rechter arm op diegene leggen, want diegene zit dus rechts van je. Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat zij witte wijn heeft en hij rode wijn. Is het normaal dat je 2 soorten wijn openmaakt voor een date (of wat het dan ook is..) Daarnaast vind ik het eigenlijk iets téveel beschreven, ik vind het niet helemaal lekker lezen, maar dat is ook weer persoonlijk :)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga bij zo'n beschrijving alleen zitten controleren of het wel kan, fysiek gezien. Hoe kan zij aan de binnenkant van zijn bil knijpen als hij op zijn billen zit en haar hand op zijn been ligt. Hoe kan zij op haar knieen terechtkomen als ze van de bank glijdt. Dan zit ze op haar billen op de grond. Kussen met een gedoofd kaarslontje, iegh. Er komt dus niks erotisch over. Door je gedetaileerde beschrijving ga ik alleen zitten controleren of het kan en klopt. Meer suggereren denk ik en minder concreet beschrijven zou beter zijn.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat wil je ermee zeggen? Wil je alleen maar een seks-scene beschrijven? waarom dan? Wat is daar het nut van? Nu komt het vooral op me over als iemand die er per se seks in wil stoppen maar het niet te plat wil laten worden en het daarom maar een beetje ophemelt. Plus wat er boven me gezegd wordt. Toch beter dan sommige andere pogingen, dat wel ;) Beetje een middenweg vinden (indien noodzakelijk voor het verhaal).

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zo! Ik vind het wel wat hebben, jayp, her en der is het al zeer erotisch. Van sommige zinnen raak ik toch wel enigszins ... ahem ... in de stemming, zeg maar. Volgens mij ben je zeker op weg naar een hoogtepuntje. ;) Bach's Cellosuites. Mooie keuze voor bij een erotische scene. :thumbsup: Dat je de handeling langzaam opvoert, is zeker sfeerverhogend. Ik heb eens een poging gedaan het te herschrijven. Ik hoop dat je dat niet erg vind? Misschien heb je er iets aan? Komt -ie! ‘Vind je het oké als ik Bach opzet?’ ‘Hm.’ Langzaam draait ze het wijnglas in haar handen. Ik zet me naast haar en neem een flinke slok. Op de achtergrond speelt de cellist een weemoedige prélude. Mijn arm rust op haar schouder en plagend laat ik mijn hand met het slotje van haar bolero spelen. Ze legt haar hand achteloos op mijn been, maar ze begint al snel de binnenzijde van mijn dijen te kneden. Mijn hand glijdt over haar truitje, volgt de contouren van haar borsten tot ik mijn vingers om haar tepel sluit. Ze kreunt licht en buigt voorover om haar glas op tafel te zetten. Als ik dezelfde beweging maak, verliezen mijn vingers hun houvast. Onmiddellijk verstevigt ze met haar vrije hand de grip. Haar hand op de mijne, de mijne op haar borsten. Haar mond liefkoost voorzichtig mijn lippen, als waren ze kostbaar brokaat. Even later knabbel ik behoedzaam aan haar oorlel. Het ritme van de ademhalingen verandert. Korte inademingen wisselen af met lange uitademingen. Haar knijpende hand kruipt hoger tussen mijn dijen, het knijpen wordt steviger. Mijn hand verlaat de heuvels van haar borsten en glijdt onder haar trui. Ik probeer haar beha los te maken. Bruusk schuift ze op de grond, ze zit op haar knieën voor me. Ze lacht geruisloos en maakt mijn riem los. Langzaam trekt ze de rits van mijn jeans open. Het geluid strijkt tergend over mijn zenuwen zoals de celliste kreunende tonen aan de cello ontlokt. Nou ja, zoiets. Waarom deze voorstellen tot herschrijven? Inderdaad vind ik witte of rode wijn niet echt interessant en allebei noemen te veel. Dat zij nipt en hij een slok neemt, idem. Rechts, links, wat maakt het precies uit. Ik vind het vermoeiend lezen, omdat ik het me ga proberen voor te stellen. Aangezien ik sowieso al moeite heb met links en rechts... :D, leidt dat af van mijn 'leesgenot'. Ik wil gewoon weten hoe het verder gaat. :unibrow: Ik denk dat je met bil dijbeen bedoelt? Anders weet ik ook niet hoe dat gaat: een had op zijn been en dan de billen kneden? Een zonnecorona vind ik ietwat lastig als beeld, maar dat hij zijn hand rond haar borsten laat cirkelen is wel opwindend als handeling. Dat verhoogt de erotiek wel. Misschien de vergelijking weglaten? Wat ik in het algemeen niet zo mooi vind, is dat je de zin bijna altijd met het onderwerp laat beginnen. Dat geeft een beetje een dreun, voor mijn gevoel. Probeer eens afwisselende zinsvolgordes te nemen. Lippen als gedoofde lonten van een kaars vind ik ook niet zo fris als beeld, een beetje onsmakelijk. Er is vast wel iets anders breekbaars te bedenken. Het moet wel in de sfeer blijven, dus misschien iets kostbaars? Dat knabbelende muisje puts me of, helaas. Whah, een muis in mijn nek, aan mijn oor.... :( Inademen door de neus en uitademen door de mond. Ik ga het uitproberen en word duizelig. ;) Ofwel: het leidt weer af van het leesgenot. Geruisloos ondeugend maakt het minder ondeugend. ;) Dat ze zich op de grond laat glijden kan ook wel weg, ik denk dan ook dat ze op haar achterste terecht komt. Die slotzin vind ik ook weer ietwat ingewikkeld. Maar of de mijne nu zoveel beter is? :) Ariadne

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind er niks erotisch aan. Veel te beschrijvend. En waar blijven de gevoelens? Je schrijft alleen over wat ze doen, niet hoe opgewonden ze zich voelen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
nou aart... in dit stukje wordt met andere woorden, het woord hijgen omschreven.. zegt dat niets over het feit hoe opgewonden ze zijn? Om op het stuk zelf te reageren: ik vind dat het eraan ligt hoe het stuk verder gaat. Waarom beschrijf je dit zo uitgebreid. Is de bedoeling om de rest ook uitgebreid te gaan vertellen of wilde je het hier laten ophouden. Wat dat betreft zou ik het wat korter opschrijven zodat de lezer ook niet de verwachting krijgt om er nog een pittig stuk achteraan te krijgen. Ik vind het zelf ook vaak lastig, ik heb ook een aantal scenes in mijn script waarvan ik geen Giphart scenes wil maken, maar op de een of andere manier moet je soms wel ff inleiden wat er gaat gebeuren.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Al die beschrijvingen vind ik nu juist wel erotisch. Het zorgt voor een traag tempo in het verhaal. Zoals dat hoort bij goede sex. ;)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal Bedankt voor jullie constructieve bijdrage. Hier kan ik een tijd mee voort. Groets J.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Jayp, Ik ben wel benieuwd wat je ermee gaat doen? Summierder maken of juist nog groter?