hoe kan dit beter?
Wat vind jij: kan dit beter en hoe dan?
Hierbij een kort fragment. Wat ik nastreef:
* pijnlijke humor
* identificatie
* lichtvoetigheid
Ik waardeer jullie commentaar!
In de loop van de week begon Jérômes gewicht hem zorgen te baren. "Ik ben 45 jaar min 1 week en ik weeg sinds een paar maanden een paar kilo meer dan ooit. Dat gaat niet goed." Hij dacht aan lijnen. De ene avond woog hij 85,7 kilo. De volgende morgen 84,9 kilo. "Ik ben in één nacht 800 gram afgevallen. Niet eten en wel zweten, dat maakt lichter." Voortaan 's avonds niet meer snacken, nam hij zich voor.
Er stonden vijgen en dadels op de keukentafel, tussen de inkopen uit de Marokkaanse winkel om morgen couscous mee te maken. De vijgen en dadels had hij niet gekocht om ze op te eten. Tenminste niet zelf. Niet vandaag. In elk geval niet 's avonds.
Vanmiddag had hij wat vijgen geproefd omdat hij een nieuw merk had en zich afvroeg of ze droog of sappig zouden zijn. Om een uur of zeven had hij er nog een paar gepakt, omdat het laat werd voordat hij avondeten ging maken. En toen hij zich rond middernacht in de keuken nog een glas whisky inschonk, nam hij de doos met de dadels mee naar zijn werkkamer. Die waren van een merk dat hij al kende, dus hij hoefde er maar weinig van te eten, alleen voor de smaak.
De pitten legde hij apart op een papiertje. Twaalf keutels met een groefje erin. Na een poosje meldde zich een opgeblazen gevoel in zijn maag. Hij herinnerde zich dat hij wilde lijnen. Hij begon lichtjes te zweten en was al gestopt met dadels eten. Zweten en niet meer eten, dat hielp vannacht ook. Het beste kon hij maar naar boven, naar bed gaan, dacht hij, en zich nog even wegen. "Als het meer is dan 85,7 kilo, moet ik een ander regime gaan volgen. Dan was vandaag meer een testdag." Die gedachte stelde hem gerust. Als je gaat lijnen, moet je er vooral niet de zenuwen van krijgen, anders ga je daardoor weer meer eten, had hij eens ergens gelezen. De weegschaal boven gaf 86,4 kilo aan.
ik snap de humor hier niet
Ik mis de lijn in het
Vanaf dadels en vijgen ben
Vanaf dadels en vijgen ben ik afgehaakt. Omdat ik ze niet lus. Brrrr. Mag ik gewoon dood?? Toch nog even verder gelezen en ik mis absoluut lichtvoetigheid. En er wordt wel "errug" gedetailleerd geschreven over het oppeuzelen van dadels en vijgen. Is dat niet gewoon hap-slik-weg? Misschien is dat juist de clou, want hij is daardoor zwaarder geworden. Overigens lees ik die 86,4 's avonds, nog voordat hij gaat slapen. 's Avonds weeg je toch altijd meer dan 's morgens?
Misschien heb je hier iets
Wow! Debora, Ceridwen,
Ik had ook een reactie
Mijn nieuwe kinderwebsite is online!!
Je schreef: Hierbij een kort
'Wie niet waagt blijft maagd! (uit Eekhoorntje... 1999)
Ik ben begonnen jullie
Sterre, wat ik absoluut zou
Jullie inspireren me op
Dank je, rudolf. Ik kon het
Marriejeanne, kun je je post
Ik zie alles vanaf
Daarom heb ik misschien nog
Als jij vindt dat het goed
Ik zie ook niet alles vet,
Ik heb geen idee wat FF voor
Het is veiliger (voor de
Hier nog even spuit elf op