Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Paginaformaat

Hoi, Ik ben net begonnen aan een ruwe opzet voor mijn eerste boek, maar ik vraag mij af hoe groot ik de pagina's moet instellen. Als voorbeeld wil ik ongeveer aannemen: Komt een vrouw bij de dokter. Dat vind ik een mooi formaat, maar kan je word zo instellen dat dit formaat aangehouden wordt? Alvast bedankt. Nick

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dat is eigenlijk alleen van belang als je het zelf gaat printen of laat drukken. In alle andere gevallen (uitgeverij, pod) wordt dat door een vormgever (of het stramien van een pod-systeem) ingesteld en hoef je daar tijdens het schrijven geen rekening mee te houden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar het kan natuurlijk wel leuk zijn om het goede beeld te zien. Ga in Word naar 'bestand', 'pagina-instelling' en dan tabblad 'papierformaat'. Hier kun je alle formaten instellen. (ikzelf werk gewoon met A$, dat vind ik het overzichtelijks, maar het is soms wel leuk om te zien hoe je het uiteindelijk wilt hebben)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet eens gaan stoeien met Adobe Indesign. Kan je zelf een kant en klaar boek maken met marges en uitlijningen etc. XX (omdat ik je ken *knipoog)