Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hij, maar hoe?

hallo, Wanneer ik een stuk tekst schrijf of een deel van een verhaal bij proeflezen zet, zeggen mensen bijna altijd zij (weet ik mijn eigen schuld :( ) Maar hoe kan ik duidelijk in het verhaal naar voren laten komen dat het om een hij gaat?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het vooral komt doordat je eigen gebruikernaam vrouwelijk lijkt, waardoor mensen al snel aannemen dat de ik ook vrouwelijk is. Ik heb net twee stukjes gelezen en ik vind het wel meevallen. Het kan allebei, een bedachtzame, observerende jongen, of een wat teneergeslagen meisje. Het lijkt me dus puur door je gebruikersnaam te komen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Liddely. Misschien moet je wat meer typisch mannelijke kenmerken 'inschrijven' of de persoon bij zijn sekse aanspreken, lijkt me. Ieder verhaal komt tot leven in de vorm waarin jij het besluit te gieten en ook de sekse zal ook vorm moeten krijgen. Maar misschien kun je beter eens zo'n stukje van dit soort commentaar voorzien en plaatsen; kunnen we meteen zien wat je precies bedoelt. Dan krijg je in elk geval wat gerichter commentaar. Ben benieuwd! Groetjesss

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je perse een mannelijke hoofdpersoon wilt probeer dan wat meer mannelijke kenmerken er in te verwerken of maak duidelijk wat zijn naam is.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, wat de anderen ook zeggen. Mannelike beschrijvingen... je kan misschien ook gewoon wat over zijn uiterlijk vertellen. Misschien helpt dat ook wel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ditzelfde probleem met de eerste versie van Verdwenen (nu nar de derde persoon overgezet). Ik had op 2 sites er een stuk uit staan, op één daarvan wisten ze dat ik een meisje ben, en daar had iedereen die commentaar gaf het over 'zij'. Op de ander had ik niets gezegt over mijn geslacht, en daar hadden de lezers het over 'hij'. Ik denk dus dat het 'zij' bij jou grootendeels met je eigen naam te maken heeft. Het verhelpen zou ik doen door de naam van je personage snel naar voren te laten komen. Dat is toch al prettig voor een lezer.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Liddely, ik wil het toch even zeker weten: Ben je een jongen of een meisje, want zelf ging ik er onbewust vanuit dat je een zij was en dat had toch vooral met je naam te maken.